Mystudentstore.se lanserar ny handelsplattform

Mystudentstore.se lanserar ny handelsplattform

Mystudentstore.se – studenternas handelsplats på nätet, lanserar nu en nyutvecklad handelsplattform. Samtidigt flyttar företaget in på Gothia Science Park i Skövde och byter till kraftfullare servrar.
- Detta är den i särklass största satsningen som gjorts sedan köp&sälj-sajten startades som ett studentprojekt vid Luleå Tekniska Universitet år 2009, säger Erik Hedbrant, ägare.

På nya Mystudentstore.se kommer studenter utöver handel av begagnad kurslitteratur, möbler och andra prylar, även kunna jämföra och hitta det lägsta priset på ny kurslitteratur från de större bokbutikerna på nätet.
- Det betyder att studenterna inte behöver lägga ut mer pengar än nödvändigt på ny kurslitteratur.
För att göra det billigare och tryggare att skicka begagnade varor mellan studenter i olika städer, har även ett förmånligt samarbete med Fraktjakt och Payson skapats.
- Fördelen för studenterna är att de kan jämföra pris och leveranstid hos de större fraktbolagen samt betala på ett tryggt och smidigt sätt utan att bli lurade.
Den nya handelsplatsen kommer dessutom att erbjuda förmedling av studentlägenheter och skapa affärsmöjligheter för studenter.
- Studenter som är duktiga på att exempelvis reparera cyklar och datorer kommer att kunna marknadsföra sina tjänster på webbplatsen.
Det är inte bara webbsidan www.mystudentstore.se som förändrats. Företaget bakom webbsidan har tagit ett stort steg och flyttat in i inkubatorn på Gothia Science Park i Skövde.
 – Det innebär att vi får tillgång till professionell affärsutvecklingshjälp som ökar våra utvecklingsmöjligheter, slutar Hedbrant.

Kort om webbplatsen
Mystudentstore.se samarbetar idag med ett flertal universitet/högskolor runt om i Sverige och har årligen tiotusentals besökare. Det är gratis för alla privatpersoner (du behöver inte vara student) att annonsera på Mystudentstore.se.

För mer information
Om du vill ha mer information är du välkommen att kontakta Erik Hedbrant, ägare, 0768-040302 eller erik.hedbrant@mystudentstore.se. www.mystudentstore.se

Regioner

Kort om Science Park SkövdeScience Park Skövde är en mötesplats för företag och talangfulla personer som vill göra något stort med sina idéer. Våra fokusområden är digitalisering och informationsteknologi, med spetsområden inom fintech, dataspel och virtual manufacturing. Science Park Skövde finansieras av Skövde kommun, Västra Götalandsregionen, Skaraborgs kommunalförbund, Vinnova och EU. Läs mer på www.scienceparkskovde.se.