Värmlandstrafik väljer Lazzo för att öka det kollektiva resandet

Värmlandstrafik har avslutat upphandlingen av leverantör för CRM-tjänster för att rekrytera nya resande och vårda trogna resenärer. Valet föll på Lazzo DM Byrå.
– Vi har lång erfarenhet, beprövade processer samt väl utvecklade IT-system och aktiviteter för att öka det kollektiva resandet. Det känns mycket bra att få möjlighet att jobba med Värmlandstrafik, säger Jan Brissman, vd för Lazzo DM Byrå AB.

Ett av Värmlandstrafiks övergripande mål är att öka det kollektiva resandet. För att nå det målet krävs ett kontinuerligt och fokuserat arbete inom CRM; styrning, organisering och administration av kunder och kundrelationer.
Under de närmaste tre åren, med möjlighet till förlängning i ytterligare ett eller två år, är det Lazzo DM Byrå i Skövde som ska understödja Värmlandstrafik i allt från strategi och processutveckling till genomförande av CRM-aktiviteter.
- Vårt koncept är väl anpassat för trafikhuvudmän och kollektivtrafik.  Vi vann nyligen en liknande upphandling för Västtrafik som vi dessutom har ett långvarigt och framgångsrikt samarbete med. Jag ser fram emot att få fortsätta på den inslagna vägen och utveckla våra verktyg ytterligare med Värmlandstrafik som ny samarbetspartner, säger Jan Brissman.
Glädjande fördjupat samarbete
- Det är med stor glädje vi går in i ett fördjupat samarbete med Lazzo. Den systematik som Lazzo har utarbetat för att öka det kollektiva resandet passar oss väldigt bra. Det är ett effektivt sätt att marknadsföra kollektivtrafiken och det ger oss möjlighet att mäta och följa upp de satsade marknadsföringspengarna, säger David Widlund, marknadschef på Värmlandstrafik.
Att fördubbla antalet resande med kollektivtrafik är en nationell utmaning. Värmlandstrafik står nu i begrepp att intensifiera sitt arbete för att kraftigt öka kollektivt resande.
– För att bli framgångsrik i detta arbete, oavsett om det handlar om att rekrytera nya kunder eller att vårda trogna resenärer, krävs mätbarhet i alla aktiviteter. Och det är en av våra absolut mest framträdande styrkor som samarbetspartner. Vi hjälper våra uppdragsgivare att göra okända kunder kända och att hitta nya marknader och kunder, slutar Jan Brissman.

Mer Information
Om du vill ha mer information är du välkommen att kontakta Jan Brissman, på telefon 0500-49 43 44 eller mobil 0708-82 27 40

Kort om Lazzo
Vår affärsidé är enkel att berätta om: Vi hjälper våra uppdragsgivare att stärka sina varumärken, öka sin försäljning och få lojalare kunder genom riktad, mätbar och medieoberoende kommunikation. Vi har Gothia Science Park som utgångspunkt men har kunder över hela Sverige.

Regioner

Kort om Science Park SkövdeScience Park Skövde är en mötesplats för företag och talangfulla personer som vill göra något stort med sina idéer. Våra fokusområden är digitalisering och informationsteknologi, med spetsområden inom fintech, dataspel och virtual manufacturing. Science Park Skövde finansieras av Skövde kommun, Västra Götalandsregionen, Skaraborgs kommunalförbund, Vinnova och EU. Läs mer på www.scienceparkskovde.se.