Vann Venture Cup – Sverigefinal nästa utmaning

Pressmeddelande   •   Maj 16, 2014 13:55 CEST

Företaget Mina Tjänster vann Regionfinalen av Venture Cup. Det ger mersmak.
– Självklart kommer vi att vara med och slåss om de tolv platserna i Sverigefinalen, säger Joakim Sjöblom som parallellt med företagandet läser på Högskolan i Skövde.

Mina Tjänster Sverige AB tillhandahåller Sveriges första digitala varuhus för tjänster och medlemskap. Konsumenten kan med hjälp av ett online-baserat verktyg enkelt och tryggt teckna, hantera och överblicka alla sina tjänster. I utbudet återfinns streamingtjänster, mobilabonnemang, bredbandsabonnemang, mjukvarulicenser och mycket mer. Alla prenumerations-tjänster på samma ställe.
Att det är ett koncept som väcker uppmärksamhet och inger respekt råder inget tvivel om.
Igår vann företaget kategori Webb, Mjukvara & Media i Regionfinalen av Venture Cup.
– Helt underbart, nu kommer att satsa på att bli en av de tolv företag som tävlar i Sverigefinal. Det är totalt 32 företag som har den möjligheten, säger Sjöblom.
I och med segern vann företaget 25 000 kronor. Men det stannar inte där.
– Vi vann dessutom 25 000 kronor i marknadsföring från Mecenat för att göra en kampanj riktade mot landets studenter samt en språngbräda hos Connect Väst och konsulttimmar för olika typer av hjälp för vårt företag. Nu kör vi hårt, slutar Sjöblom som driver bolaget tillsammans med studentkamraten Josefina Lönn och som även har affärsutvecklingsstöd från Gothia Science Park Inkubator.

Mer information
Om du vill ha mer information är du välkommen att ta kontakt med Joakim Sjöblom, 073-659 21 41 eller joakim.sjoblom@weldi.se.

Gothia Science Park är en teknik- och forskningspark med IT-profil. Den består av verksamheter, processer, miljöer och individer. I vår innovationsmiljö växer företag snabbare och mer uthålligt vilket bidrar till såväl regional attraktivitet som regional tillväxt. GSP:s fokusområden är kopplade till Högskolan i Skövde med spets inom Simulering, Beslutsstöd samt Spel för underhållning och lärande.