Gothia Cup växlar upp med Opel

Gothia Cup och Opel inleder ett nytt spännande samarbete. I samband med turneringen blir Opel Official Car Partner till Gothia Cup 2014. Som en del i aktiveringen kommer bl.a. ett 70-tal Opel-bilar att finnas på plats för att stötta och serva Gothia Cups transportbehov. Opel kommer även att ha aktiviteter på Heden samt bidra till den officiella invigningen.

- Vi är mycket stolta att kunna presentera Opel som ny Official Car Partner till Gothia Cup 2014 säger Thomas Anderson, Försäljningschef Gothia Cup. Opels passion för fotboll i kombination med en tydlig aktiveringsstrategi kommer att bidra till att turneringen blir riktigt framgångsrik detta jubileumsår.

- Vi har under senare år jobbat aktivt med event med väldigt positivt resultat framförallt när det gäller varumärkesupplevelsen. Vårt samarbete med Gothia Cup är en viktig del i vårt arbete att stärka varumärket i Sverige men framförallt Opels position i Göteborg. Vår nyinvigda återförsäljare i Frölunda och på Hisingen kommer att ha en viktig roll i vårt samarbete kommenterar Pia Brunn, Kommunikationschef Opel Sverige.

- Kopplingen till fotboll är något Opel arbetar med i flera länder i Europa. Både på elitnivå, där vi bl.a. sponsrar både Liverpool och Borussia Dortmund, men även i ungdomssammanhang. Vi tycker att alla ska kunna få tillgång till roliga upplevelser och bra kvalitet utan att behöva betala för mycket. Därför passar Gothia Cup, som är världens största ungdomsturnering, oss väldigt bra avslutar Pia Brunn.