Nintendo deltar i årets Gothia Cup!

Kom och pröva årets färgstarkaste spel, Splatoon till Wii U!

Nintendo går in som Event Partner för årets upplaga av Gothia Cup, världens största och mest internationella fotbollsturnering för ungdomar, som hålls i Göteborg den 12-18 juli. Varje år deltar runt 1600 lag från 80 nationer på Gothia Cup och de spelar 4500 matcher på 110 planer.

För alla som har vägarna förbi Gothia Cups område på Heden blir detta ett gyllene tillfälle att testa Nintendos nya och oerhört färgglada spel, Splatoon till Wii U.

I Splatoon ska du se till att dina motståndares områden fylls helt med bläck. Det är ett intensivt, actionfyllt och taktiskt spel som är lätt att komma in i. Så ta med dina lagkamrater och utmana varandra fyra mot fyra i Splatoon Team Challenge!

Utöver Splatoon kommer du att kunna testa fartfyllda Mario Kart 8, svängiga Just Dance 2015 och många andra Wii U-titlar. Självklart visar vi också upp vår nya bärbara konsol New Nintendo 3DS.

- Vi har samarbetat med Nintendo och Bergsala AB förut och det har alltid varit en varit en fantastiskt positiv upplevelse både för deltagarna och organisationen. Möjligheten att prova på nya Nintendo-spel skapar nya spännande möten mellan ungdomar vid sidan av planen, säger Thomas Anderson, försäljningschef på Gothia Cup.

Läs mer om Gothia Cup på http://www.gothiacup.se/och om Splatoon här:http://www.nintendo.se/wiiu/spel/splatoon

• fest
  • nintendo