Opel skänker bil till Gothia Cup Foundation

Opel har samarbetat med Gothia Cup i flera år med mycket gott resultat. I år finns ett 70-tal Opel-bilar på plats för att stötta och serva Gothia Cups transportbehov. Opel har dessutom skänkt en ADAM Rocks, som är folierad som en fotboll, till Gothia Cup Foundation.

Gothia Cup Foundation består av flera projekt som Gothia Cup driver i syfte att ge barn och ungdomar möjligheten till utbildning och en aktiv fritid. Barn och ungdomar som annars inte hade haft den chansen.

Opel arbetar med fotboll i flera länder i Europa, både på elitnivå och i ungdomssammanhang och kopplingen till fotboll är därför naturlig för företaget. Alla ska kunna få tillgång till roliga upplevelser oavsett förutsättningar och de projekt som ingår i Gothia Cup Foundation gör detta möjligt. Därför har Opel valt att skänka en bil som ska auktioneras ut till förmån för ändamålet.

Att Opel skänker en bil till förmån för Gothia Cup Foundation är ett mycket generöst och positivt initiativ säger Thomas Anderson, Försäljningschef Gothia Cup. Bilen auktioneras ut från och med idag och vinnande bud presenteras av Opel under Gothia Finals, B13.

Läs mer/buda på auktionen:http://www.gothiacup.se/swe/budapabilen/

Läs mer om Opel: http://www.opel.se/