Svenska lagen för Gothia Tipselit Trophy (killar och tjejer) klara!

Svensk flick- och damfotboll tillhör den absoluta världseliten. 2015 års upplaga av elitklassen kommer att bli något alldeles extra. Totalt är det 16 lag som gör upp i denna klassen för speciellt inbjudna lag. 8 lag från Sverige och 8 utländska lag.

Inför sommarens Gothia Cup Tipselit Trophy (G17) är följande svenska lag klara:

ŸFC Rosengård
ŸLinköpings FC
ŸUmeå IF FF
ŸEskilstuna United DFF
ŸKristianstads DFF
ŸHammarby
ŸAIK
Djurgårdens IF FF

Gothia Cup Tipselit Trophy kommer i år att genomföras för sjätte gången. Årets upplaga kommer bjuda på många spännande lag och spelare. Totalt är det 24 lag som gör upp i denna klassen för speciellt inbjudna lag. 12 lag från Sverige och 12 utländska lag.

De svenska lagen har tidigare år visat sig vara väldigt starka och vid två tillfällen har ett svenskt lag (IF Elfsborg och GAIS) stått som segrare. Övriga segrar har erövrats av Santos Laguna (Mexiko), Everton FC (England), Wolverhampton Rovers (England) och Right to Dream (Ghana)

De Svenska lag som i år kommer delta i Gothia Cup Tipselit Trophy (B17) är:

Halmstad BK
IF Elfsborg
IFK Göteborg
Djurgårdens IF
AIK
IFK Norrköping
BK Häcken
Örebro SK
Helsingborgs IF
Kalmar FF
Hammarby IF
IF Brommapojkarna

Inom kort kommer vi börja presentera de utländska lagen här på hemsidan så håll till godo.

• ifk
  • tipselit