Gothia Towers räksmörgås King Size är populär: 1 786 595 sålda räksmörgåsar sen starten

King Size, landets kanske mest berömda räkmacka, ökar sin försäljning igen. Under 2014 sålde Gothia Towers 142 574 räksmörgåsar vilket är en ökning med 5725 jämfört med 2013.

Försäljningen av King Size brukar kunna jämföras med rådande konjunkturläge.

- Ökningen på vår King Size-försäljning är 4% sen föregående år. Det är i sig glädjande. Samtidigt har vi under året även märkt att vi säljer mera menyer och en större helhet till gästen – vilket gör vår räksmörgås ökning extra rolig, säger Mats Rofors, Restaurangdirektör på Gothia Towers.

Den första räksmörgåsen på Gothia Towers gjordes 1984. Tisdagen den 5 maj år 2009 kl 17.04 såldes den miljonte räksmörgåsen på Gothia Towers. Och relativt snart är det dags att spränga en drömgräns igen.
- Sen försäljningsstarten 1984 har vi sålt 1 786 595 räksmörgåsar. I den första delen av 2016 räknar vi med att tvåmiljonersstrecket kommer passeras gällande sålda räksmörgåsar, det är riktigt häftigt, säger Mats Rofors.

Dock är förra årets försäljning inget rekord – år 2011 är än så länge det år Gothia Towers sålde flest räksmörgåsar på ett år: 155 611.

För mer information:
Mats Rofors, Restaurangdirektör Gothia Towers
Mail: mats.rofors@gothiatowers.com

• gothia towers
  • king size räksmörgås
  • king size

Gothia Towers är en plats för möten och upplevelser för människor från hela världen. Här finns över 40 000 kvadratmeter yta för konferens, kongress, fest, evenemang och show. Vi har snart 1200 hotellrum och sviter, från prisvärd komfort till högsta internationella lyxklass. Våra populära barer och restauranger har något för alla smaker och tillfällen.