Jesper Bogren – ny köksmästare på Heaven 23

1 januari 2015 börjar välmeriterade Jesper Bogren hos oss, som köksmästare på Heaven 23.
- Jag är otroligt glad över att ha fått Jesper hit till oss – jag känner väl till hans kvalitéer efter 4 år i Svenska Kocklandslaget tillsammans. En väldigt duktig kock som arbetar hårt för teamet, säger Krister Dahl, Executive Chef på Gothia Towers.

Jesper är 31 år gammal och kommer närmast från Restaurang Linnea Art. Före det arbetade han på Norda Bar & Grill och var Executive Chef på Clarion Hotel Post här i Göteborg.

Snabbt om Jesper:
- 2007 vann han Årets unga kock i SM samt VM i Chaine Des Rotisseurs. Åren 2009-2012 var han medlem i Svenska Kocklandslaget (tillsammans med Krister Dahl) där landslaget tog hem ett VM-silver och OS-guld.
- 2013 och 2014 blev Jesper Bronsmedaljör i Årets Kock.
- Gift och har en son på snart 3 år.
- Stor passion för mat ända sen en liten knodd, gymnasieval var lätt – inriktning restaurang.
- Yrket har alltid betytt väldigt mycket för Jesper, så fritidsintressen har det inte alltid funnits så mycket tid till. Men OM han får tid över är det cykling som gäller, både landsväg och terräng.

Visioner för Heaven 23?

- Genom att skapa rustika klassiska rätter med moderna toucher så kommer vi kunna utöka serveringsområdet och på så sätt öka försäljning av all mat. Genom ett nära samarbete med restaurangchefen kommer vi att kunna optimera försäljning och efterfrågan på mat och dryck och kunna sätta Heaven 23 på kartan även för en bredare publik. Ett Göteborgskt "Sturehof", berättar Jesper Bogren.

Krister Dahl, Executive Chef Gothia Towers
Mail: krister.dahl@gothiatowers.com