Ny showarena i Göteborg: The Theatre

En arena av modernaste snitt, för världsstjärnor och TV-galor. Det är senaste nytt i ombyggnaden av Gothia Towers. I november ska The Theatre stå klart – första showen är redan spikad.

- Vi vill växa utanför den rena hotell- och restaurangverksamheten, attrahera internationella shower och erbjuda en extremt flexibel arena, anpassad för krävande tv-format, säger VD Daniel Stenbäck.

- En arena av det här slaget skapar även ytterligare attraktionskraft till besöksstaden Göteborg vilket är ett viktigt incitament i sammanhanget, betonar Daniel Stenbäck.

Kartlagt marknaden
Gothia Towers har kartlagt den konsert- och showtrend som växer starkt i världen och i samband med byggnationen av det tredje tornet investerar Gothia Towers nu i arenan ”The Theatre”. Inspiration till konceptet har man hämtat från Singapore och Las Vegas och den 9 november är det invigning med Joe Laberos magi- och eldföreställning Inferno.

I flera fall kan publiken erbjudas VIP-biljetter, som i det yttersta exemplet inkluderar ett möte med artisten före konserten.
- En växande och köpstark publik är beredd att betala ett högre biljettpris om upplevelsen är unik och nära. Gärna i kombination med middag, säger Daniel Stenbäck.

Krister Dahl
God mat är – tillsammans med artisteriet – den viktigaste ingrediensen i upplevelsen på The Theatre.
Gothia Towers främste på området, OS-guldmedaljören Krister Dahl håller i rodret. Med fyra olympiska guld i matlagning – något han är ensam om i världen – utlovar han något utöver det vanliga.

För mer information, kontakta:
Daniel Stenbäck, VD Gothia Towers, telefon 0701-616806.
Krister Dahl, Executive Chef Gothia Towers, telefon 0733-818158.
Patrik Krall, Producent Krall Entertainment, telefon 0705-666902.