Storslam för Joe Labero!

Sedan 1968 delas The Merlin Award ut, till ledande magiker och illusionister. För fjärde gången i sin karriär koras Joe Labero, 51, till en av världens främsta i samband med ”Magician of The Year 2014”.
- Det är fantastiskt roligt och vi är otroligt stolta att världens främste illusionist och magiker valt Gothia Towers och The Theatre som sin show arena, säger Daniel Stenbäck, VD på Gothia Towers

Idag, vid en ceremoni i Göteborg, på Gothia Towers nya showarena The Theatre, tilldelas Joe Labero priset ”Magician of The Year 2014” av The Merlin Awards grundare Tony Hassini och Gothia Towers och Svenska Mässans vice vd Petter Ullberg.

Just nu pågår Joe Laberos show Inferno på Gothia Towers nya showarena The Theatre.
- Vi vill erbjuda våra gäster evenemang och upplevelser utöver det vanliga. Den här utmärkelsen bekräftar definitivt vårt erbjudande, säger Daniel Stenbäck.

Fakta Merlin Award

The Merlin Award instiftades 1968 i Hollywood och har under åren tilldelats bland andra Siegfried & Roy, David Copperfield, Lance Burton, Penn & Teller, Chriss Angel och Jeff McBride.
Joe Labero är den ende svenske magiker som fått The Merlin Award, vilket idag skedde för fjärde gången.

• gothia towers
  • the theatre