Unik middagsupplevelse i 3D kommer till Göteborg & Ristoria

Efter succé i Dubai, London, Berlin och Stockholm gör världens minsta kock, Le Petit Chef, entré i Göteborg och på restaurang Ristoria på Gothia Towers.

Med det innovativa middagskonceptet Dinner Time Story kommer det bjudas på en upplevelse utöver det vanliga. Genom avancerad 3D-teknik och storytelling får gästerna följa med på en kulinarisk resa med smaker, ingredienser, ljud och ljus. Dinner Time Story kommer erbjudas på restaurang Ristoria med början i februari och serveras utvalda dagar fram till maj.
- Det känns fantastiskt kul och otroligt spännande att köra detta koncept hos oss på Ristoria. En spännande och nyskapande upplevelse som kommer utmana oss och vår kreativitet och göra matresan på Ristoria än mer spännande, säger Victor Apelgren, Food & Beverage Manager på Ristoria.

Dinner Time Story berättar historien om Le Petit Chef som beger sig ut i världen på en kulinarisk resa i fotspåren av Marco Polo. Genom teknik kallad skullmapping skapas en 3D-illusion, där den 58 millimeter långa kocken gör entré på middagsbordet. Sceneriet förändras med historiens olika kapitel och går bland annat från Marseille i Frankrike över havet till arabiska matmarknader och vidare till Himalayas bergstopp, resan skapar en känsla av en verklig upplevelse. Under den två timmar långa middagen serveras en sexrättersmeny tolkad av restaurang Ristoria.

Fakta om Dinner Time Stories
Dinner Time Story planerar stopp över hela världen och konceptet har gjort stor succé med hög efterfrågan och fullbokade sittningar sedan lanseringen i Dubai i början på 2017.

I varje stad gör restaurangen och dess kock sin egen tolkning av menyn och scenuppbyggnad till berättelsen. På Ristoria väntar gastronomisk höjd utformat av köksmästare Kenneth Älmqvist. Under resans gång kommer en sexrättersmeny att serveras, fylld av överraskningar för alla sinnen –gästernas syn, hörsel, känsel, lukt och smak får samverka.

Det går att boka bord till Dinner Time Stories – Le Petit Chef på Ristoria utvalda dagar från februari 2019 fram till och med 15 maj. Boka bord redan idag, via ristoria.se.

För mer information, kontakta Lena Kallevik, Director of creative events på Gothia Towers.

• ristoria
  • dinner time stories

Gothia Towers är en plats för möten och upplevelser för människor från hela världen. Här finns över 40 000 kvadratmeter yta för konferens, kongress, fest, evenemang, spa och show. Vi har 1200 hotellrum och sviter, från prisvärd komfort till högsta internationella lyxklass. Våra populära barer och restauranger har något för alla smaker och tillfällen.