Gotlandsflygs nya sommarlinje har haft premiär

Pressmeddelande  •  2012-06-04 19:22 CEST

Gotlandsflygs linje mellan Visby och Malmö invigdes igår den 4 juni då premiärflygningen avgick. Under sommaren kommer skåningar och gotlänningar att ha möjligheten att ta sig till Visby respektive Malmö från Visby flygplats respektive Malmö-Sturup på mindre än en timme. Linjen trafikeras med upp till fyra avgångar i veckan, utom under Almedalsveckan då det blir dagliga avgångar.

Igår den 4 juni flögs premiärturen mellan Visby och Malmö. Trafiken löper till och med den 28 augusti och kommer trafikeras av Gotlandsflyg i samarbete med systerbolaget Malmö Aviation. Denna nya flyglinje kommer underlätta för skåningar att ta sig till en av Sveriges populäraste semesterdestinationer i sommar. Gotlandsflyg har under flera år trafikerat nordöstra Skåne året-runt men öppnar nu upp för enklare resande från de södra delarna av Skåne samt Malmö- och Köpenhamnsregionerna.

-          Att få erbjuda Malmö som ny destination till gotlänningarna känns väldigt roligt. Malmö är ju ett resmål som erbjuder så mycket i form av konserter, bra shopping, fotboll, friidrott och restauranger etc. Man får heller inte glömma närheten till Köpenhamn på andra sidan bron eller Österlen längre österut, säger Ola Mattsson, chef på Gotlandsflyg.

Premiärturen innebar så klart lite extra. Röda mattan rullades ut till flygplanet och passagerarna bjöds på lokalt tilltugg och alla resenärer fick en miljöpåse med lite gåvor och nyttig information om den destination man flög till.

-          Det här är en linje vi vet är efterlängtad av både skånska och gotländska resenärer. Redan nu  är mer än 4.000 biljetter sålda vilket motsvarar ca 40% av kapaciteten. Det  visar på en fantastisk potential för framtiden,  avslutar Ola Mattsson.

Resorna till och från Visby kostar från 346 kronor och bokas på www.gotlandsflyg.se

För mer information kontakta:

Ola Mattsson, chef Gotlandsflyg

e-post: ola@gotlandsflyg.se

Gotlandsflyg: Besöksadress: Visby flygplats, 621 45 VISBY

Gotlandsflyg AB startade 2001 för att pressa priserna på den gotländska flygmarknaden. Idag transporterar vi över 210.000 resenärer varje år, året runt till Stockholm/Bromma samt Arlanda, Göteborg och Ängelholm/Helsingborg samt till fem sommardestinationer. 2006, 2008, 2010 och 2011 var Gotlandsflyg det flygbolag i svenskt inrikesflyg med mest nöjda kunder enl Svenskt Kvalitetsindex. Genom att endast flyga turbopropellerplan minskar vi vår miljöpåverkan. Vi sorterar allt avfall ombord och säljer utsläppsrätter. Sedan december 2009 är vi också ISO 14001-miljöcertifierade. Sedan 2010 driver vi också chartertrafik direkt från Gotland.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom