Stort intresse för enkät om hyressättning

Stort intresse för enkät om hyressättning

Det är flera veckor kvar på enkätperioden och redan har GotlandsHems hyresgäster slagit rekord i att svara på kundenkäter. Tre personer har vunnit hyresfri månad och fler vinnare ska dras.

Intresset är stort för att svara på den enkät om hyressättning som skickades ut 21 januari 2019. Svarsfrekvensen är just nu, drygt två veckor efter utskicket, 70,9 procent. Det är den hittills högsta svarsfrekvensen för en kundenkät som skickas till alla GotlandsHems hyresgäster.

-Det är fantastiskt att se det stora intresset för att vara med och tycka till och jag hoppas att ännu fler svarar på enkäten. Det här innebär att GotlandsHems hyresgäster är högst delaktiga i den nya modellen för hyressättning. Det är både vi och Hyresgästföreningen glada för, säger Elisabeth Kalkhäll, vd, GotlandsHem.

Den som svarar på enkäten är automatiskt med i utlottning av hyresfri månad. Hittills har tre hyresgäster fått det glädjande beskedet att de har vunnit, och fler kommer det att bli. Det finns fortfarande chans att vinna.

-Det är härligt att se den glädje en hyresfri månad kan ge. De som har vunnit fram till nu har alla varit överraskade att just de vann. Det är det roliga med det här lotteriet, att du som svarar på enkäten har möjlighet att vinna, säger Elisabeth Kalkhäll.

Enkäten skickas ut digitalt via mejl och sms. Den som inte har möjlighet att svara på det sättet får hjälp av GotlandsHems kundtjänst. GotlandsHem och Hyresgästföreningen besöker också olika kvarter för att kunna hjälpa till på plats.

I den kundundersökning som genomförs vartannat år, senast 2018, svarade 66,6 procent. Då var det rekord, men det är alltså slaget med flera procentenheter. Hyresgästföreningen och GotlandsHem väntar nu med spänning på resultatet för hur många som svarar på enkäten om hyressättning. Du som är hyresgäst, svara på enkäten, det finns ännu tid att vara med i utlottning av hyresfri månad.