Gotlandssnus prisas för beundransvärd framåtanda

I helgen delades hederstiteln "Årets Romabo" ut till Gotlandssnus AB.

Det var i samband med julmarknaden på Roma Kungsgård i helgen som priset delades ut. Det är Roma Intresseförening som varje år utser en person/företag som gjort något bra för den lokala bygden. I år hade rekordmånga nomineringar kommit in på olika kandidater och till slut föll valet på Gotlandssnus som har sin tillverkning i gamla sockerbruket i Roma.

Motiveringen löd:

”Med beundransvärd framåtanda i en hårt reglerad bransch och med satsning på bra lokaler samt modern utrustning, har attraktiva arbetstillfällen skapats i Romabygden. Potentialen för tillväxt är stor. Genom sina smakfulla produkter, som faller prismedvetna kunder på läppen, har företaget visat att med snusförnuft kan man komma långt.”

– Det känns oerhört kul och hedrande att få detta pris. Vi har bestämt oss för att bli kvar i Roma och i och med det här priset känner vi oss ännu mer som äkta romabor, säger Henrik Jakobsson, vd och grundare av Gotlandssnus.

• gotlandssnus

Henrik Jakobsson