Nya hyreslägenheter i Norrköping

Nyhet  •  2013-02-21 15:59 CET

Pressinformation från Graflunds den 21 februari 2013

18 nya hyreslägenheter i Norrköping
En av bostadsföretaget Graflunds fastigheter i Norrköping brandhärjades i mitten av juli 2012. Ingen människa kom till skada,  men samtliga bostadslägenheter totalförstördes. Fastigheten har nu byggts upp på nytt och 18 helt nya lägenheter  står redo att ta emot nya hyresgäster.
De 18 nya bostäderna kommer i första hand att erbjudas till de hyresgäster som hade kontrakt i huset när branden uppstod och i andra hand lämnas ut på den öppna bostadsmarknaden i Norrköping. Allt är nytt och det enda som är kvar av den gamla byggnaden är stommen och fasadteglet och lägenheterna har därför en grundstandard motsvarande nybyggnadsstandard för år 2013.
Till exempel har alla lägenheterna så kallad säkerhetsdörr och de nya hyresgästerna kommer att få sin post i en egen låsbar postbox i entrén istället för via brevinkast. Alla rum har trägolv och i varje lägenhet finns egen disk- och tvättmaskin samt torktumlare. Spishäll med varmluftsugn och rostfria vitvaror med lägsta energiklass. Badrum med handdukstork, kakel och klinker samt separat wc. Nya hyresgäster får välja om man vill ha dusch eller badkar.
Lägenheterna som blir inflyttningsklara den 1 juni är i storlek 2, 3 och 4 rum och kök och hyrorna är fastställda i förhandling med Hyresgästföreningen. För till exempel en 2:a på 65 m² med egen uteplats är hyran 7.789 kr/månad, en 3:a med balkong, 82 m², kostar 9,172:- och en 4:a på 93 m² 10.336 kr i månaden.

För eventuella frågor hänvisas till Ulrika Frank, regionchef, tel 016-15 35 27

Kommentarer (0)