Grand Hotel i Lund med personalstyrka. Fotograf Truls Bärg.

Grand Hotel i Lund är en av skånsk besöksnärings mest ideala arbetsgivare

Att attrahera och rekrytera rätt personer är en utmanande uppgift inom den ständigt växande besöksnäringen. "På Grand Hotel i Lund har vi de senaste åren lagt mycket resurser på att försöka attrahera talanger som ser möjligheterna med att växa och utvecklas i vår mångfacetterade verksamhet. Att vi placerar oss näst bäst i Skåne gällande attraktiva arbetsgivare i branschen ser vi som ett kvitto på att vi satsat rätt" säger Grand Hotels VD Maria Paulsson Rickle.

Den omfattande studien görs årligen av marknadsundersökningsföretaget Universeum Global på uppdrag av den svenska besöksnäringens bransch- och arbetsgivarorganisation Visita. Bland de avgörande faktorerna för en arbetsgivares attraktivitet 2018 rankas en bra sammanhållning mellan kollegorna, goda referenser för en framtida karriär och ledare som stöttar medarbetares utveckling. "På Grand i Lund lägger vi mycket resurser på att få våra medarbetare att växa genom en rad olika strategiska satsningar så som till exempel ledarskapsutbildningar, mentorskap och deltagande i branschorienterade tävlingar" fortsätter Maria Paulsson Rickle. "Förra året skickade vi till exempel in sex bidrag till den prestigefyllda tävlingen Årets Kock och just nu håller vi på att förbereda en av våra duktiga sommelierer för en tävling inom dryckeskunskap. Naturligtvis tar detta tid från våra medarbetares ordinarie arbetsuppgifter men vi ser det som en investering som resulterar i motiverade kollegor".

Den kompletta rapporten över besöksnäringens mest attraktiva arbetsgivare 2017-2018 finns att läsa på Visitas hemsida.

Oskar Peterson

Presskontakt Försäljningschef Försäljning och Marknad 0705-806582