​Grand Hôtel investerar i hållbar träning

​Grand Hôtel investerar i hållbar träning

Grand Hôtel byter ut konditionsmaskinerna i populära Grand Hôtel Nordic Spa & Fitness mot mer moderna och miljövänliga produkter ur serien ARTIS® Renew från Technogym. Maskinerna tar tillvara på energin som produceras genom användarens aktivitet för att driva maskinen samt återför överskottsenergi till elnätet. Användaren kan under sitt träningspass se exakt hur mycket energi som har återförts, samt hur mycket koldioxid som sparats jämfört med en vanlig träningsmaskin.

- Vi tycker naturligtvis att det är viktigt att göra det vi kan för att dra ner energiförbrukningen och därmed vår miljöpåverkan. Det känns härligt att våra gäster kan hjälpa oss med detta genom sin träning, säger Pia Djupmark, VD, Grand Hôtel.