Grand Group förvärvar resterande delar av Lydmar Hotel

Idag står det klart att Grand Group AB köper resterande delar av Lydmar Hotel AB. Hotellet kommer även fortsättningsvis att drivas under det egna varumärket Lydmar Hotel.

Redan under sommaren 2013 gick Grand Group AB, ägare till Grand Hôtel, in som huvudägare i Lydmar Hotel AB, med ambitionen att skapa ett starkt erbjudande som tillsammans med Grand Hôtel stärker Blasieholmen som en attraktiv mötesplats.

Vi ser Lydmar Hotel som ett starkt komplement till Grand Hôtel eftersom de attraherar olika målgrupper. Att Lydmar blir ett helägt dotterbolag till Grand Group och att vi tar över driftansvaret ser vi som en positiv utveckling för alla parter. Med de två hotellen kan vi skapa ett ännu starkare helhetserbjudande som gör Blasieholmen till en egen destination i Stockholm, säger Pia Djupmark, vd för Grand Group AB och Grand Hôtel.

Maria Maruska har utsetts till ny vd på Lydmar Hotel, från och med 1 januari 2015.  Maria Maruska har ett långt förflutet från Grand Hôtel där hon som källarmästare med stor framgång har drivit och utvecklat restaurang-, konferens- och festvåningsverksamheten. Pelle Lydmar kommer även fortsättningsvis sitta kvar som styrelsemedlem i bolaget.

Det känns både kul och spännande att Grand Group vill satsa ännu mer på att utveckla och driva hotell Lydmar. Min ambition med Lydmar Hotel har alltid varit att skapa nästa generations boutique hotell i en varm och avslappnad miljö, något som jag är övertygad om att Maria Maruska kan utveckla vidare, säger Pelle Lydmar, vd och grundare av Lydmar Hotel.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Filip Odelius
Marknadschef Grand Hôtel