Mathias Dahlgren lanserar cateringkoncept

Mathias Dahlgren lanserar cateringkoncept

Tolv år efter öppningen av stockholmsklassikerna Matsalen och Matbaren på Grand Hôtel är Mathias Dahlgren fortfarande en av Sveriges mest hyllade krögare. I dag har restaurangverksamheten utökats med vegetariska Rutabaga, beläget i den numera stängda Matsalens lokaler, och den franska bistron The Sparrow Winebar & Bistro, ett stenkast från Stureplan i The Sparrow Hotels lokaler.

Under åren som verksamheten har vuxit och vunnit erkännande i form av prestigefyllda priser och utmärkelser har även förfrågningar om catering blivit allt fler. Mathias Dahlgren och hans team lanserar därför ett helt nytt cateringkoncept där de prisbelönta restaurangerna representeras i fem exklusiva hemma hos-menyer. Bland dessa finns möjligheten att få återuppleva Matsalens Guide Michelin-belönade favoriter med ”Upplev Matsalen” eller bjuda på Rutabagas vegetariska mellanrätter i “Vegetarisk Umami”

- Äntligen har vi nu ett tydligt cateringerbjudande där alla våra otroliga koncept får ta plats, säger Mathias Dahlgren. Att få äta god mat berör mig och att få uppleva den känslan med mina kollegor och dela den med våra gäster varje dag är något helt otroligt. Nu äntligen kommer vi kunna uppleva den hemma hos och tillsammans med våra gäster.

I konsultation med kökschef Oskar Pettersson och event- och marknadsansvarige Johan Andersson kommer man kunna skräddarsy sitt event efter sin egna vision. Under fyra tillfällen per år finns även möjligheten att följa med de båda på ett exklusivt gastronomiskt vildmarksäventyr i de norrländska fjällen där man får följa den samiska livsstilen med allt från renhållning till natursköna upplevelser.

Alla Mathias Dahlgren Caterings menyer är anpassade efter sällskap från tio personer och uppåt. Vildmarksäventyret utformas för mindre privata sällskap.

Läs om Mathias Dahlgren catering på www.mdghs.se/catering.

För mer information kontakta:
Mattias Hagenström, Ibeyostudio
Mattias@ibeyostudio.se

Med sin vackra miljö och sitt fantastiska läge i stadens hjärta har Grand Hôtel varit en hemvist för internationella celebriteter, storslagna fester och hängivna livsnjutare sedan 1874. Den vackra Cadierbaren, Mathias Dahlgrens prisbelönta restauranger och den inbjudande Verandan bjuder på storslagen utsikt mot Stockholms slott och ett utbud av mat och dryck i absolut världsklass. Grand Hôtel erbjuder även avkopplande bastubad och svalkande dopp i Nordic Spa & Fitness. Grand Hôtel ägs av Patricia Industries, som är en del av Investor AB.