Boylan Bottling Co. väljer Gray´s American Stores

Boylan Bottling Co.har valt Gray´s American Stores som samarbetspartner i Norden, för att marknadsföra sina spännande retroinspirerade läskdrycker utan tillsatser och majssirap . "Läskedrycker med retrokänsla är klockrent" säger Gray´s American Stores.

Gray´s American Stores har tagit hem agenturen för hela Boylan Bottling Co.s sortiment, som känns rätt i en tid då kunderna väljer bort tillsatser och majssirap i drycker och livsmedel.

Sedan 1891 har Boylan Bottling Co. tillverkat läskedrycker med exklusiva smakämnen och rörsocker. Boylan's kallas Gourmet Sodas i USA, ett begrepp som förknippas med att de är lite lyxigare med en trygg retrostil. Gray´s satsar på sortimentet just för att det finns ett stort kundunderlag för nyttigare läskedrycker.

- Boylan Bottling Co. använder samma teknik de alltid har gjort när de tappar upp drycken, de extra tjocka glasflaskorna skyddar innehållets essenser och bibehåller en exakt kolsyrehalt. Finsmakare säger att Cane Cola är den enda goda colan som finns idag, och har man väl börjat smaka sig igenom alla de 22 smakerna så hittar man snabbt favoriter bland alla dessa "authentic soda pops", säger Håkan Eriksson, Vice Vd på Gray´s American Stores.

Trenden med Vintage Soda Pops och Seltzers är stor i USA och på Gray´s American Stores ser man redan att efterfrågan på läskedrycker med retrokänsla är stor här i Sverige.

- På butiker runt om i landet finns ett stort intresse för produkter med gammaldags känsla i både smak och ingredienser. Folk har blivit mer kräsna helt enkelt. Kunderna gillar också att förpackningarna känns som från en svunnen tid, säger Håkan Eriksson.

Boylan Bottling Co.s drycker, "Boylan's"- säljs nu på många butiker och caféer runt om i Norden, tanken är att sortimentet ska utökas under det närmaste året. Gray's har flera nya märken på gång just nu, även de med gedigen historik och nyttigare ingredienser. Pressinformation om detta kommer att släppas direkt efter Anuga-mässan i Köln, som avslutas i början av denna vecka.

för mer info:

maila: