Gray´s American Stores satsar stort på Hershey´s sortiment

Gray´s American Stores VD John Höglund ser en självklart positiv utveckling i försäljningen:

Hershey´s grundades 1893 av Milton Hershey, som lyckades ta fram det allra första receptet på mjölkchoklad 1899 och skapade grunden för ett av Usas mest kända konfektyrmärken. Idag säljs Hershey´s produkter över hela världen och märket förknippas med en hel del nostalgi - under andra världskriget tillverkades 24 miljoner "ransonkakor" i veckan och rymdbesättning på Apollo 15 fick särskilda chokladkakor av Hershey´s inför månresan 1971. Märket har blivit folkets eget, så att säga.

Johan Höglund tycker att Hershey´s har samma tyngd som märkena Ben & Jerry´s och Starbuck´s:

- I Usa är Hershey´s störst i sin bransch, märket är liktydigt med god choklad för amerikaner. Historiken är gedigen och jag tror att folk gillar att få i sig en tugga godis med en riktigt bra story bakom. En bra produkt med intressant bakgrund och sann entrepenörsanda vinner alltid i längden.

Gray´s American Stores har idag flera stora amerikanska livmedelsmärken i sitt sortiment - bl.a French´s Mustard, Hellman´s Mayonnaise och Newman´s Own, alla med hög kvalité och intressant historik. Det är tydligt att trygga märken säljer i tider då folk håller i slantarna.

För mer info: www.grays.se, www.foodhappy.blogg.se