Gray's American Stores utökar sitt sortiment med nytt popcornmärke- Kernel Season's.

Gray's American Stores utökar sitt sortiment med ett nytt popcornmärke- Kernel Season's. Gray's ingår ett samarbete som innebär att den skandinaviska snacksmarknaden får tillgång till ett helt nytt sortiment kryddad popcorn med spännande smaker. Gray's har tidigare satsat på Kernel Season's popcornkryddor, och tar nästa steg med popcornföretagets färdiga snacks.

- Det här är ett naturligt steg för oss som företag, vi har länge letat efter fler snacksmärken att utöka vårt sortiment med. Kernel Season's kan leva upp till de förväntningar som ställs på oss som leverantörer- nämligen att produkterna är otroligt goda, spännande och syns ordentligt på hyllan. Intresset för dem blir ännu större tack vare att de är fria från transfetter och har hög fiberhalt, säger Emily Gray PR-ansvarig på Gray's.

Samarbetet inleds omgående, vilket innebär att produkterna förmodas finnas tillgängliga inom ett par veckor.

Kernel Season's är ett kul företag att jobba med, de är innovativa och letar ständigt efter nya annorlunda smaker. Vi ser redan att efterfrågan på deras popcorn är stor, vi räknar med att sälja det i enorma volymer. Det märks att det här är en intressant nisch inom snacks, säger Håkan Eriksson, Vice Vd på Gray's.

• kernel season's i sverige
  • kernel season's