Skip to main content

Taggar

XL Concept Beach Spray – känslan av perfekt sommarhår!

XL Concept Beach Spray – känslan av perfekt sommarhår!

Pressmeddelanden   •   Maj 08, 2018 09:31 CEST

Grazette of Swedens nya saltvattenspray ger textur och fyllighet som efter en dag på stranden. Samtidigt får håret multiskydd i form av: värme-, färg- och UV-skydd.

ADD SOME COLOUR - ny vegansk hårfärg!

ADD SOME COLOUR - ny vegansk hårfärg!

Pressmeddelanden   •   Jul 31, 2017 11:30 CEST

ADD SOME COLOUR är Grazette of Swedens nya högpresterande och visionära färgpalett för professionella kolorister!

Crush In Fashion!

Crush In Fashion!

Pressmeddelanden   •   Feb 01, 2017 14:37 CET

Grazette of Sweden sponsrar Swedish Fashion Talents och lanserar exklusiv hårvårds- och stylingserie.

Premiär för HÅRPODDEN !

Premiär för HÅRPODDEN !

Pressmeddelanden   •   Jan 26, 2017 13:30 CET

Sveriges bästa podd för hårintresserade med Linda Beronius. Lyssna på första avsnittet som gästas av frisören, Instagram-inspiratören och hårbloggerskan Elin Johansson!

Crush Wonder Mask finalist i Daisy Beauty Awards

Crush Wonder Mask finalist i Daisy Beauty Awards

Pressmeddelanden   •   Dec 13, 2016 08:30 CET

Svensktillverkade hårinpackningen Crush Wonder Mask – Victorian Glamour med sin omtalade underbara doft är en av årets bästa skönhetsprodukter!

Show och frisörhantverk i Winter Wonderland

Pressmeddelanden   •   Nov 24, 2016 10:19 CET

​Årets upplaga av Grazette of Swedens frisörweekend på Högfjällshotellet blev den häftigaste hittills i ett vintervitt Sälen!

Så färgar du bronde!

Så färgar du bronde!

Pressmeddelanden   •   Okt 04, 2016 13:00 CEST

​Se nya filmen som visar vägen till den trendiga hårfärgen.

Grazette tolkar framtida hårtrender!

Grazette tolkar framtida hårtrender!

Pressmeddelanden   •   Jun 09, 2016 10:00 CEST

Modevärlden har alltid varit en stor inspirationskälla för frisörer. Nu inkluderas även frisörbranschen i modebilden.

​Grazette of Sweden lanserar inspirationsfilmer till frisörer

Pressmeddelanden   •   Jun 07, 2016 09:55 CEST

Idag lanserar Grazette of Sweden sin nya satsning på inspirationsfilmer riktade mot frisörbranschen. Målet är att, utifrån sin expertis inom området, ge tips och råd kring olika färgningstekniker, berätta om trender och få fler frisörer att utvecklas.

​Kvinnor mår sämre än män – när det kommer till frisyren

Pressmeddelanden   •   Apr 28, 2016 13:00 CEST

Ständigt matas vi med bilder på människor med svallande lockar och glansiga toppar, och de flesta av oss blir påverkade på ett eller annat sätt. Nu visar dock en färsk studie att kvinnor tenderar att må sämre än män när det kommer till hur viktigt håret är för välbefinnandet.

​Äldre mer nöjda med sitt hår

Pressmeddelanden   •   Apr 27, 2016 13:00 CEST

Vattenkammat, upprullat i spolar, svinrygg eller permanentat, oavsett frisyr har håret i alla år varit viktigt för människan. Nu visar också en undersökning att ju äldre man blir desto mindre missnöjd är man med håret.

​Sjukskrivna påverkas mer av dålig hårdag

Pressmeddelanden   •   Apr 26, 2016 13:00 CEST

Att vara hemma sjuk på heltid kan göra att du mår sämre över andra saker också. 3 av 10 sjukskrivna har till exempel någon gång stannat hemma från evenemang på grund av missnöje med håret, visar en ny undersökning.

​Håret viktigt för vårt välbefinnande

Pressmeddelanden   •   Apr 25, 2016 13:00 CEST

För kort, för lockigt, för stripigt, för platt? Du är inte ensam om att ha dåliga hårdagar. Nu visar en ny undersökning att håret även är viktigt för 9 av 10 kvinnors välmående, och att 4 av 10 någon gång har mått dåligt på grund av håret.

Kliv in i sagolandet Crush – en modern romans med viktoriansk glamour

Kliv in i sagolandet Crush – en modern romans med viktoriansk glamour

Pressmeddelanden   •   Apr 08, 2016 12:32 CEST

Grazette of Sweden presenterar Crush – en inspirerande hårvårds- och stylingserie baserad på frisörexpertis, forskning och mode förenade av passionen för hår. Njut av förförande looker, stimulerande kickar, fjäderlätta känslor och kärleksfulla beröringar!

​Grazette of Sweden lanserar kraftfull produktserie med kärlek – nu på fredag

​Grazette of Sweden lanserar kraftfull produktserie med kärlek – nu på fredag

Pressmeddelanden   •   Apr 05, 2016 08:00 CEST

Med unika, flirtiga dofter, naturliga ingredienser, kraftfulla egenskaper och med inspiration från modevärlden vill Grazette of Swedens nya produktserie Crush, förföra dig. Nästa vecka släpps den hos återförsäljare över hela landet.

​Grazette of Sweden i unikt samarbete med Swedish Fashion Council

Pressmeddelanden   •   Mar 22, 2016 09:57 CET

Länge har modevärlden sökt inspiration på hemmaplan. Designers inspireras av vad andra designers och klädmärken gör och sätter sedan sin prägel på det. Nu har ett unikt samarbete, där modevärlden inspireras av och lyfter mötet med frisörindustrin, växt fram.

ProCortexx nominerad till Årets hårvårdsprodukt

ProCortexx nominerad till Årets hårvårdsprodukt

Pressmeddelanden   •   Feb 23, 2016 14:00 CET

​Swedish Beauty & Cosmetics Awards är Sveriges största tävling för skönhet och kosmetik. Den branschkunniga juryn har nominerat ProCortexx till Årets hårvårdsprodukt i kategorin Frisör!

En överlägset stärkande hårvårdsrutin!

En överlägset stärkande hårvårdsrutin!

Pressmeddelanden   •   Feb 22, 2016 15:35 CET

De revolutionerande produkterna i ProCortexx ger en överlägset stärkande hårvårdsrutin och grunden till ett starkt, mjukt hår med vacker lyster. Nyheterna ProCortexx Shampoo och Conditioner är djupgående reparerande, vårdande och återfuktande. A hair dream solution!

​Få en unik inblick i samarbetet bakom en modevisning

Pressmeddelanden   •   Feb 17, 2016 09:36 CET

Vad krävs för att en look ska bli komplett? De nya stjärndesignerna Louise Körner och Firas Al Saffar samarbetade med Grazette of Sweden för att tillsammans skapa unika uttryck för catwalken under Stockholm Fashion Week.

Grazette of Sweden stylar för nästa generation stjärndesigners

Pressmeddelanden   •   Feb 12, 2016 09:38 CET

​Under Stockholm Fashion Week ordnade Swedish Fashion Council visning för nya intressanta svenska designers. Grazette of Sweden stod för modellernas hårstyling.