Det växande kostillskottföretaget Great Earth växlar upp med ny VD.

Styrelsen i Great Earth Scandinavia AB utser Jorunn Wallton-Haaland till ny VD.

Marknaden för kosttillskott och vitaminer ökar stadigt i skandinavien. Bara under år 2018 har den totala försäljningen ökat med 3,6% till 2,8 miljarder kr. Samtidigt växer efterfrågan på Great Earths olika vitaminer och mineraler och under det senaste året ökade företaget sin försäljning med hela 25%.

För att fortsätta arbetet med att utveckla Great Earth har företaget anställt Jorunn Wallton-Haaland som ny VD.

- Jorunn tillför bred erfarenhet och djup kompetens från stora internationella företag och kommer fortsätta förtydliga Great Earths ledande position på egenvårdsmarknaden. Det är en väldigt spännande tid för oss, säger styrelseordförande Patrik Falk.

Jorunn är sedan tidigare styrelseledamot i företaget och har innan dess arbetat på Accenture med ansvar för globala avtal inom outsourcing av affärsprocesser. En viktig del i dessa avtal har varit affärsutveckling över tid tillsammans med kunderna.

- Jag ser verkligen fram mot att få arbeta i ett svenskt företag med fantastiska produkter och oerhört engagerade och kunniga medarbetare säger Jorunn.

Under 2018 har vi inom Great Earth genomfört ett antal aktiviteter för att minska vår påverkan på miljön. Särskilt stolta är vi över att vi idag har ett tydligt hållbarhetstänk i hela vår värdekedja - från produktutveckling till att produkten dyker upp hemma hos dig på frukostbordet.

- Våra kunder ska framför allt kunna lita på att vi kan allt om kosttillskott, men också lita på att vi tar ansvar för hur vi bedriver vår verksamhet. Att vår verksamhet på riktigt ska ha en positiv inverkan på omgivningen - lokalt och globalt säger Jorunn.

• Alternativ medicin

• vd
  • magnesium
  • superfoods
  • vitamin
  • ekologiskt
  • ny vd

Jorunn Wallton-Haaland - VD
Patrik Falk - Styrelseordförande
Antal anställda 2018: 15 st
Omsättning: 52 miljoner kronor
Antal återförsäljare: Ca 500 stycken i Sverige, ett 100-tal i övriga Skandinavien.

Certifiering: Great Earth har alltid satsat hårt på att hålla en exceptionellt hög kvalitet på sina produkter, därför var det ett naturligt val att bli certifierade enligt branschföreningen Svensk Egenvårds certifiering Certified for self-care. Certifieringen innebär att kunderna kan vara trygga när de väljer Great Earth.

Bäst-säljande produkter: Super Magnesium, Super C-complex 1000, Super Cal-Mag 600-300

Kontaktuppgifter:
Jorunn Wallton-Haaland VD
jorunn@greatearth.se
+ 46 (0) 70 574 85 60
www.greatearth.se

Great Earth Scandinavia AB representerar ett engagemang för kvalité i över 30 år. Vi utvecklar och tillverkar uppskattade kosttillskott och specialprodukter.