Great Earth Scandinavia beviljas bidrag från Region Gävleborg

Pressmeddelande   •   Apr 20, 2016 14:26 CEST

Hälsokostföretaget Great Earth Scandinavia växer och har nyligen lanserat sina produkter på den finska marknaden, i 110 Lifebutiker runt om i landet. Som ett steg i lanseringen inleddes ett samarbete med konsulten Tiina Hälvä i Finland.

Great Earth blev i mars beviljade ett bidrag från Region Gävleborg på 250.000:- i syfte att främja små och medelstora företag. Detta bidrag visar att Great Earth är ett framtidsföretag som regionen är villiga att satsa på. För bidraget kan företaget nu satsa ännu mer på sin expansion och utveckling i Finland.

- Det är väldigt roligt att Region Gävleborg ser potentialen i vår satsning och beviljar oss detta bidrag. Vi tror mycket på Finland och deras hälsomedvetna konsumenter. Det känns som ett väldigt mottagligt land för våra högkvalitativa produkter, säger Mattias Kontio, VD för Great Earth.

Målet är att under 2016 ta plats och synas för de finska konsumenterna.

För mer information kontakta:
Rebecca Hedström
press@greatearth.se
026-61 19 80

Great Earth Scandinavia AB representerar ett engagemang för kvalité i över 25 år. Vi utvecklar och tillverkar uppskattade kosttillskott och specialprodukter. Vi har i dag ett brett sortiment genom våra tre varumärken:

• Great Earth Vitamins ®
• Orka ®