Great Place to Work växlar upp med ny COO

Pressmeddelande   •   Jun 25, 2019 08:00 CEST

Eva Lindholm, COO, Great Place to Work Sverige

STOCKHOLM: Great Place to Work Sverige hjälper årligen hundratals organisationer att kartlägga sin arbetsgivarinsats samt undersöka medarbetarupplevelsen. Med hjälp av de två perspektiven ges organisationer en unik möjlighet att utveckla strategiska handlingsplaner som höjer engagemang hos medarbetarna. Efterfrågan på Great Place to Works tjänster har ökat rejält under de senaste åren och bara sedan förra året har antalet nya kunder ökat med 31 %.

Fokus på att jobba strategiskt med arbetsplatskultur blir allt starkare i Sverige. Det resulterar i att vi på Great Place to Work får fler förfrågningar än någonsin, samtidigt som vårt samarbete med organisationer fördjupas. Likt många av våra kunder genomgår vi en tillväxtresa och i det läget är det dags att växla upp.

Vi är väldigt glada att nu välkomna Eva Lindholm, som med sin erfarenhet kan hjälpa oss att ta oss till nästa nivå i företagets utveckling” säger Maria Grudén, vd för Great Place to Work Sverige

Eva Lindholm kommer närmast från Stardust Consulting som hjälper företag och organisationer att utveckla effektivitet inom Talent Management. Innan dess var hon vd på Ecru Consulting.

Under 2015, 2016 och 2017 hade jag förmånen att vara med och leda Ecru till att bli Sveriges bästa arbetsplats. Den erfarenheten tar jag med mig till Great Place to Work på vår tillväxtresa. Vi har omfattande analysunderlag och vet vad som fungerar i praktiken för att skapa topparbetsplatser med fokus på såväl fungerande ledarskap, trivsel och lönsamhet.

Jag är imponerad över kompetensen hos alla medarbetare och är glad över det varma välkomnandet. Nu är det dags att sätta riktning mot nästa utvecklingsnivå” säger Eva Lindholm.

Om Great Place to Work: Great Place to Work® är ett undersöknings- och konsultföretag med huvudkontor i USA och med dotterbolag världen över. I dagsläget är vi etablerade i 60 länder med drygt 700 anställda. Vi har mer än 30 års erfarenhet av vad som utmärker en riktigt bra arbetsplats och vad som gör den till en av de allra bästa. I vårt arbete utvärderar vi organisationer för att ge dem ett mått på sin arbetsplatskultur och sin insats som arbetsgivare. Vi erbjuder utvärderings-, analys- och utvecklingstjänster, certifiering och utmärkelser som hjälper er att förstå hur förtroendet i organisationen ger en mätbar effekt på medarbetarengagemang, produktivitet och finansiella resultat. Årligen delar vi ut kvalitetsutmärkelsen ”Sveriges Bästa Arbetsplatser ” som baseras på organisationens resultat i vår medarbetarundersökning Trust Index© och vår kulturprofil Culture Audit©.

Följ Great Place to Work® www.greatplacetowork.se / MyNewsDesk / Facebook / Twitter / Instagram / LinkedIn

Kommentarer (0)

Kommentera