Ge bort en upplevelse och bidra i kampen mot barncancer

Varje år drabbas cirka 300 familjer i Sverige av det ofattbara; ett barn får en cancerdiagnos. Barncancerfonden arbetar för att underlätta livet för de här familjerna.

- Vi känner oss glada och stolta över att få samarbeta med Barncancerfonden i deras viktiga kamp för drabbade barn, ungdomar och deras familjer, säger Mårten Nilsson, VD på Greatdays.

Genom Barncancerfondens nya e-handelsverktyg, Click of Hope, kan Greatdays erbjuda sina kunder att på ett enkelt sätt aktivt stödja målet att utrota barncancer. Den valfria gåvan skänks i kassan efter avslutat köp av en upplevelsepresent och pengarna går direkt till Barncancerfonden.

Om Greatdays
Greatdays bildades 2008 och är en ledande leverantör av upplevelsepresenter i Sverige. Med fler än 600 upplevelser över hela landet som distribueras i över 1000 dagligvarubutiker och e-butik har Greatdays något för alla smaker, i en butik nära dig.

Om Barncancerfonden
Barncancerfondens vision är att utrota barncancer. Efter att ha arbetat i drygt 30 år med att fler ska överleva klarar sig idag cirka 80 procent av barnen. Så sent som på 1970-talet var förhållandena de omvända. Barncancerfonden är med som finansiär i cirka 90 procent av alla forskningsprojekt som rör barncancer – helt utan bidrag från stat, kommun eller landsting. Detta kan endast ske tack vare generösa bidrag från privatpersoner, företag och organisationer.

Greatdays
Louise Östman
Marknadschef
louise@greatdays.se
 +46 737 4084 58

Barncancerfonden
Maria Tegin
maria.tegin@barncancerfonden.se

• ge bort en upplevelse
  • presentkort

Greatdays grundades 2008 och är en ledande leverantör av upplevelsepresenter i Sverige. Med fler än 600 upplevelser över hela landet som distribueras i över 1000 dagligvarubutiker och e-butik har Greatdays något för alla smaker, i en butik nära dig.