Adrenal Response - Hantera din stress med binjurestöd

Pressmeddelande  •  2012-04-13 07:38 CEST

Adrenal Response är en mycket bra kombination av växtämnen för att hjälpa binjurarna och för allmän stresshantering. För att kunna hantera stress måste binjurarna fungera väl. Adrenal Response innehåller flera ämnen som är viktiga för en god binjurefunktion. Med kombination en av väl utvalda växtämnen är troligtvis Adrenal Response ett av marknadens mest kraftfulla och heltäckande kosttillskott för att stärka binjurefunktionen.

Blandningen är avsedd att balansera biokemiska obalanser, främst kortisolnivåer i binjurarna. Adrenal Response använder icke-stimulerande växtämnen för att stärka kroppens förmåga att hantera stress och hormonella belastningar.

Örten Ashwaganda har gynnsam har förutom god inverkan på stress och trötthet även god inverkan på sköldkörteln genom dess antioxidantfunktion i levern. Notera att T4 omvandlas till T3 i levern så dess funktion är oerhört viktig för en bra sköldkörtelstatus. Sensoril som är en form av koncentrerad Ashwagandaextrakt är det enda koncentrat som har upp till 8% withanolider  (aktiva substansen i ashwaganda). Rhodiola är ett växtämne som hjälper till att normalisera funktionen i hypotalamus-hypofysen-binjure-kopplingen.

Astragalus, helig basilika, schizandra och amerikansk ginseng ingår i Adrenal Response för att stärka kroppen rent allmänt samt för att ge ökade energinivåer.

Innate Response Adrenal Response kommer från whole food (hel, icke-processad mat eller växtämnen) till skillnad från isolerade syntetiskt framställda tillskott. Det gör att den bibehåller viktiga kofaktorer som behövs för maximalt upptag av kroppen och cellerna.

Läs mer: www.pharmanovum.com

Greatlife Group distribuerar kosttillskott av absolut högsta kvalitet, bland annat Innate Response, 100 % whole food raw-food kosttillskott. Greatlife Group äger även en webshop, www.greatlife.se, riktad mot slutkonsument samt en återförsäljarwebshop: www.pharmanovum.com.

Greatlife Group lever efter följande devis ”Antingen det bästa eller inget alls” och företagets nisch är just de absolut mest högkvalitativa kosttillskotten som finns på marknaden.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom