Greatness PR nyhetsbrev: Gränsöverskridande inom näringsliv, kultur, politik och akademi.

Hej!

Det här är ett brev från Greatness PR. Nu är det snart jul och vi vill dela med oss av det som händer hos oss just nu.

PÅ GÅNG -

Nytt förtroende från Tällberg Foundation och East Sweden. Vi är stolta över att Tällberg Foundation och Marknadsbolaget East Sweden har givit oss förnyat förtroende i form av nya uppdrag.

28 veckor kvar till Almedalsveckan 2013. Vi förbereder för fullt inför 2013. En framgångsrik Almedalsvecka kräver en genomtänkt strategi. Vi genomför nu Almedalen-workshops för att skräddarsy strategier. Vi har stor kunskap om vad företag och organisationer bör tänka på som arrangör eller besökare, och vi delar gärna med oss.

Vi ses på TEDxAlmedalen! Vi har än en gång beviljats licens för TEDxAlmedalen från TED. Vi planerar att go out with a bang. Hoppas vi ses där.

Greatness PR <3 stadsutveckling. Under hösten 2012 har vi haft lyxen att fortsatt sätta oss in i den fantastiskt spännande frågan om hur våra städer utvecklas. Under hösten anordnade Jernhusen en konferens om samverkan för regional tillväxt. Där fanns Ian Fry, som var projektledare för det ofantliga projektet att bygga om Kings Cross-stationen i London – med OS 2012 som deadline. Se en video av transformationen här.

Studio Samtid Extra: US Election Hang-out. Romney eller Obama – vem är bäst för H&M, Skanska och världen? 200 personer började en lång natts väntan på resultatet i det amerikanska presidentvalet på Lobbyn i Stockholm tillsammans med oss. Se delar ur kvällen på Greatness PRs YouTube-kanal.

Kurs i PR och opinion. God kommunikation skapar direkt effekt. Under en halvdag utforskade vi kommunikationens utmaningar och möjligheter tillsammans med Kerstin Brunnberg (Statens Kulturråd, tidigare Sveriges Radio), Carina Zolland (Polarbröd), Julia Mjörnstedt (Ung Cancer) och Wanja Lundby-Wedin (LO).

Nobelpris till grymt prisvärda människor. För femte året i rad hyllade vi grymt prisvärda människor vid den årliga Nobelfesten. Priserna delas ut i kategorierna ekonomi, kemi, fysik, medicin, litteratur, fred och så klart – i dynamit.

Är du en utstickare? Under 2012 har Polarbröd firat Utstickarår för att uppmärksamma många jubileumsår i företagets historia. För första gången delade företaget ut Utstickarpriset, som i år gick till två internationella pristagare som ifrågasätter vårt penningsystem. Vi gillar utstickare och säger grattis!

GREATNESS PR SPANAR -

Fortsatta opinionsframgångar för Sverigedemokraterna, i övrigt stiltje i politiken. Arne Modig, opinionsanalytiker knuten till Greatness PR, hjälper oss att förstå opinionssiffrorna i sviterna av uppmärksamheten som har riktats mot Sverigedemokraterna. Läs Arne Modigs blogg på vår hemsida.

Utredning om regionerna – Sverigekartan ritas om. I dagarna lämnar utredningen ”Den statliga regionala förvaltningen” över sitt slutbetänkande till regeringen. Utredningen kommer att föreslå förändringar i den svenska länsstyrelseindelningen samt nya arbetsuppgifter för länsstyrelserna. Ändringarna ska göra den statliga regionala förvaltningen mer tydlig, samordnad och ändamålsenlig.

Sharing is caring 1. Hör gärna av dig till oss om du vill tipsa oss om någonting alldeles utomordentligt.

Sharing is caring 2. Vi vill tipsa om några värdiga mottagare. Pass it on!

Musikhjälpen. Skynda! Kassan stänger på söndag den 16/12.

Kiva. Mikrolån som förändrar liv.

Noaks Ark. Sveriges första organisation för att förebygga hiv och att stödja smittade, sjuka och deras närmaste.

Stockholms Stadsmission. För en mänskligare stad för alla. Och det är hiskeligt kallt därute.

Vi vill önska er alla God jul och Gott Nytt År.

Varma hälsningar från oss på Greatness PR!

Om Greatness PR
Greatness PR är en fullservicebyrå inom kommunikation som arbetar med strategisk kommunikation, public affairs och PR-stärkande aktiviteter. Våra uppdragsgivare är engagerade företag, organisationer och personer som vill nå ut till media, politiker, påverkare och andra nyckelaktörer. Vi arbetar gränsöverskridande inom politik, näringsliv, kultur och akademi.