Alexandra Charles lanserar yngre systerklubb - med en ny stark kärntrupp

2,6 miljonerklubben är systerklubben till 1,6 miljonerklubben som startade 1998 och som idag är en av landets största kvinnoföreningar med drygt 33000 medlemmar över 45 år. Klubbens främsta syfte är att sprida objektiv information om kvinnors hälsa och livskvalitet.

- Vi ser ett starkt behov av ett ökat samarbetet mellan generationerna för att tillsamman bli starkare. Vi är inte en åldersfixerad klubb och ser gärna manliga medlemmar som vill jobba för detta syfte, säger Alexandra Charles, Ordförande av 1,6 och 2,6 miljonerklubben.

- 2,6 vill verka för ett holistiskt seende när det gäller kvinnohälsofrågor, och i synnerhet jobbar vi för bättre kunskap om stress och depressioner då dessa ämnen berör allt för många. 2,6 miljonerklubbens kärntrupp

My Blomqvist, Caroline Gentele, Tina Leijonberg, Camilla Läckberg, Christin Mellner, Doreen Månsson, Alexandra Pascalidou, Mi Ridell, Alexandra Rapaport, Anna Serner , Anna Skipper, Gabriella Svanberg,  Ebba von Sydow , Bea Szenfeld, Paula Ternström, Åsa Vilbäck, Petronella Wester, Alexandra Zazzi, Lise & Gertrud

Alexandra Charles, tfn 08205159 alexandra.charles@1.6miljonerklubben.com

• 1.6 miljonerklubben