Anna Serner klar som talare till TEDxAlmedalen

Tidigare VD på Reklamförbundet, avgående VD på Tidningsutgivarna och nu tillträdande VD för Svenska Filminstitutet. Anna Serner är en person som engagerar, går framåt och tänker nytt. Hon är eftertraktad som styrelserepresentant och har erfarenhet från Folkoperans, Berghs School of Communications, United Minds, Dagens samhälle och Polarbröd och Fanzingos styrelser. Ett av hennes stora intressen är att alltid förnya och utmana sig själv.

Årets upplaga av TEDxAlmedalen kommer att fokusera på The Doers. TEDxAlmedalen är ett initiativ av Greatness PR i samarbete med IT-företaget Twingly.

TEDx är den licensierade formen av den internationella talar konferensen TED.com. Årets talare till TEDxAlmedalen har den gemensamma nämnaren att de är handlingskraftiga, drivna och får saker gjorda. Under politikerveckan i Almedalen är det många seminarier och debatter, därför har Greatness PR och Twingly valt att lyfta fram dem som omsätter ord till handling och gör skillnad – The Doers.

Evenemanget drivs under TEDx riktlinjer och är icke kommersiellt, kostnadsfritt och opolitiskt.

Tid och plats:

TEDxAlmedalen arrangeras som ett midnattseminarium mellan kl 21.00 och 24.00 på en innergård i centrala Visby under Almedalsveckan. Begränsat antal platser. Anmälan krävs.

Mer information och anmälan görs på www.tedxalmedalen.se

Om TEDx

I andan av “Ideas worth spreading” har TED skapat TEDx. TEDx är ett fristående och självständigt program där människor tillsammans får vara med om en TED-liknande upplevelse. Vårt event heter TEDxAlmedalen där x= självständigt organiserat TED event. Under TEDxAlmedalen kommer talare tillsammans med filmer från utvalda TEDTalks att fungera som en katalysator för djupa diskussioner och en känsla av samhörighet mellan deltagarna. TED Conference tillhandahåller generell vägledning för ett TEDx program men alla individuella TEDx event är självständiga och så även vårt. För mer information se: www.ted.com/tedx

Om TED

TED är en organisation som är dedikerad till konceptet “Ideas worth spreading”. TED startade i Kalifornien för 25 år sedan som en fyradagarskonferens och har sedan dess vuxit till ett globalt event. Den årliga TED-konferensen bjuder in världsledande tänkare och handlingsmänniskor. Talarna har mellan 5 och 18 minuter på sig att framföra sina tankar. Dessa tal blir sedan tillgängliga på TED.com och är gratis att ladda ner. Tidigare talare på TED har varit Bill Gates, Al Gore, Jane Goodall, Elizabeth Gilbert, Sir Richard Branson, Nandan Nilekani,Philippe Starck, Ngozi Okonjo-Iweala, Isabel Allende och Storbritanniens förre premiärminister Gordon Brown. Den årliga TED-konferensen hålls i Long Beach, Kalifornien med samsändningar från Palm Springs. TEDGlobal hålls varje år i Oxford, Storbritannien. TEDs mediaplattform inkluderar TED.com där nya TEDTalks läggs upp dagligen och the Open Translation Project som förser TEDTalks med undertexter, interaktiva anteckningar och även chansen för frivilliga runt om i världen att översätta TEDTalk till alla världens språk. TED-priset delas ut varje år till enastående individer som har en önskan om att förändra världen. De får sedan chansen att förverkliga sina drömmar. TEDx är en del av TED som gör det möjligt för enskilda individer eller grupper att organisera lokala events runt om i världen. TEDFellows är ett program som hjälper innovatörer att bli en del av TED-samhället och med dess hjälp stärka deras unika projekt och aktiviteter. Följ TED på Twitter på twitter.com/TEDTalks och på Facebook på facebook/TED.

Om Greatness PR

Greatness PR är en fullservicebyrå inom kommunikation som arbetar med public relations och PR-stärkande aktiviteter. Våra uppdragsgivare är engagerade företag, organisationer och personer som vill nå ut till media, politiker, påverkare och andra nyckelaktörer. Vi arbetar gränsöverskridande inom politik, näringsliv, kultur och akademi.

Om Twingly

Twingly är ett IT-företag som grundades 2006 och utvecklar bloggsökmotorn Twingly.com. Företaget levererar även en bloggtjänst till ledande dagstidningar och e-handelssajter i Sverige och internationellt.