Dags att utse Årets Solros i förening Väg 223

- kvinnliga företagare längs en annorlunda utflyktsväg

Förening väg 223 har sedan bildandet 2008 fortsatt att utveckla en annorlunda utflyktsväg längs väg 223. Under 2011 fick föreningen och dess arbete mycket god publicitet i så väl radio som tidningar. Under hösten har Länsstyrelsen utlyst nya projektmedel för företagande främst gällande turism på landsbygden. Av 11 projektidéer som Länsstyrelsen mottog valde de att satsa på två projekt, ett av dem är förening väg 223 initiativ tagare till. Det blir ett spännande 2012 där föreningens projekt kommer ge ytterligare glöd åt samarbetet och utvecklandet av företagandet längs väg 223.

Det som står i fokus är företagande kvinnor och sätt för att få turister att uppleva landsbygden, med god service, handel och annorlunda upplevelser.

I år vill förening Väg 223 lyfta fram en av sina medlemmar som en god ambassadör för föreningen och för dess annorlunda utflykts väg.

Årets Solros tillkännages den 4 februari vid föreningens årsmöte kl. 14.30 i Församlingssalen i Runtuna. (mitt emot prästgården i Runtuna)

Årets Solros har funnits med sedan föreningen bildats och har deltagit i alla föreningens projekt och målmedvetet och stegvis startat sitt företag. Nu står Årets solros inför ett år där en livsdröm håller på att ta form och där Årets solros gör en jättesatsning både ekonomiskt och kraftmässigt – ett företag som kommer bli ett av dragplåstren längs väg 223.  Årets solros har siktet inställt på den internationella marknaden och är med sitt mod och beslutsamhet en god förebild för andra företagare” - berättar föreningens ordförande Åsa Ingårda.

Årets Solros 2009, Dorothée von Essen, Gnesta Strand
Årets Solros 2010, Annelie Österman, Herrgården i Ladan
Årets Solros 2011, Ewelina Wisormirska, Uvsta café och kattpensionat.

För fler frågor kontakta föreningens ordförande Åsa Ingårda, 076- 27 33 077
Möbelsnickare, formgivare och konsthantverkare