Destination Gröna Kusten förstärker organisationen

Pressmeddelande   •   Aug 23, 2012 11:42 CEST

Kerstin Aviander

Det började år 2005 med ett samarbete mellan företagare längs gamla Riksettan mellan Södertälje och Norrköping. Den slingrande, natursköna kustvägen som idag heter "Utflyktsvägen". Fler ville vara med i samarbetet och det geografiska området utökades bortom "Utflyktsvägen". Destinationen fick då namnet "Gröna Kusten" där "Utflyktsvägen" är en upplevelse bland många andra, t ex Sörmlandsleden.

Den ekonomiska föreningen Gröna Kusten äger idag varumärket Gröna Kusten och kommer under hösten att presentera en marknadsföringsplan.

Från och med augusti anlitar Destination Gröna Kusten, Kerstin Aviander från KA Projektledning som konsult. Hon kommer i första hand att jobba med marknadsföringsfrågor och medlemsinformation för föreningen. Under hösten ersätts Kerstin av medel från Leaderprojektet Gröna Kusten som är ett samarbetsprojekt mellan Leader Södertälje Landsbygd och Leader Kustlinjen.

Syftet är att förtydliga och förstärka Gröna Kusten som destination och på så vis värva fler medlemmar till föreningen och stärka samarbetet mellan företagen.

Kerstin har även andra uppdrag, bl a som koordinator för Visit Nyköping ekonomisk förening, samt projektledare för Näringslivsdagen i Nyköping/Oxelösund.

Lars-Gunnar Thor, lars-gunnar@gronakusten.se
Thomas Hjelm, thomas@gronakusten.se