Nu inviger vi Ungdomens hus

Pressmeddelande   •   Nov 25, 2011 11:21 CET

Lördagen den 3 december slår vi upp dörrarna till Ungdomens hus. Välkommen till invigningen av Trosa kommuns nyaste fritidsgård.

Planeringen av ett Ungdomens hus i Vagnhärad har pågått sedan många år. Nu, 2011, har drömmar och planer blivit verklighet. Trosa kommun har en tydlig ambition att Ungdomens hus ska kunna locka till sig ungdomar från hela kommunen. Samarbetet med Ungdomens hus-gruppen, bestående av ett tiotal ungdomar från kommunen, har varit avgörande för verksamhetsplaneringen.

På invigningen närvarar Kultur- och fritidsnämndens ordförande Carl von der Esch (M), Kultur-, fritids-, teknik- och servicekontorets produktionschef Claes-Urban Boström, fritidsgårdschef Inger Jansson, samt representanter från Ungdomens hus-gruppen.

Program
Kl. 13:00–16:00 Öppet hus för alla. Invigningstal av Kultur- och fritidsnämndens ordförande Carl von der Esch (M). Musikunderhållning av Isabella Ohlsson, Jesper Hedgrund och Patrik Appelqvist. Konferencierer: Elin Rehnström och Marika Wolf Karls från Ungdomens hus-gruppen.

Kl. 18:00–23:00 Öppet för ungdomar med disco och tv-spel på storbilds-tv.

Inger Jansson                0156-522 05, 070-337 69 72
Claes-Urban Boström     0156-520 66, 070-218 27 21
Carl von der Esch (M)     070-866 23 21

Gröna Kusten är destinationen för dig som tycker om upplevelser med havet i öst, de öppna landskapen i väst, med Södertäljes internationella puls i norr och Kolmårdens vildmark i söder.

Kommentarer (0)