Nya arrangörer bakom Tullgarns julmarknad i år!

Tullgarns Julmarknad som är andra och tredje adventshelgerna sedan flera år tillbaka, drivs i år av Gnestaborna Åsa Englund Jacobsson och Per-Olov Jacobsson!

Åsa och PeO som vanligtvis arbetar med socialdans och folkdans i skolor över hela Sverige via sina bolag Dansinspiratörerna PeÅs dansproduktioner och DansÅsa, är två drivkraftiga personer som älskar att skapa tillfällen för möten och få folk att trivas. Genom Dansinspiratörerna har de fått en stor vana av att arrangera event m.m. De är också en del av den grupp som håller i Gnestastämman varje år i februari. Åsa håller också i ett musikläger för ungdomar varje sommar.

2:a och 3:e advent lördag och söndag
9-10 dec och 16-17 dec, på Tullgarns julmarknad kommer man förutom att möta härliga utställare som erbjuder korvar, lammskinn, godis, smycken m.m., bl.a. kunna lyssna på - folkmusik i juletid, - på berättelser och musik från gamla tiders jular. Ponnyridning, tomte, ljuspromenad mellan hovstall och orangeri m.m. står också på programmet båda helgerna.

Helgen 16-17 december kommer flera av de utställande hantverkarna att visa sina hantverk på plats. Bl.a. kommer det stöpas ljus och man kommer få möjligheter att se smed och stenhuggare arbeta.
Mer info om julmarknaden och programmet där finns på www.tullgarnsorangeri.se

Kontakt Tullgarns Orangeri Kafé & Event AB c/o Åsa & PeO Jacobsson Harry Martinsons väg 22, Gnesta Södertälje kommun Tel 070 675 11 18 info@tullgarnsorangeri.se