Skillebyholm får Södertälje Kommuns Hållbarhetspris!

Fredag 11 november anordnades den årliga Södertäljegalan på restaurang Snäckan i Södertälje. Under galan belönas ett antal företag, organisationer, föreningar och individer med utmärkelser för att de under året gjort något som är bra för Södertälje. Stiftelsen Skillebyholm, Järna tilldelades Årets Hållbarhetspris.

Årets Hållbarhetspris går till det företag eller organisation som på ett utmärkande sätt arbetar för klimatet och för en hållbar utveckling. Syftet med priset är att inspirera andra till att bli förebilder och skapa goda exempel.

Skillebyholm representerades på galan av verksamhetschef Daniel Björklund Jonsson och Pernilla Fogelqvist, ansvarig för gårdsbutik och konferensverksamhet. Det var också de två som fick äran att gå upp på scenen och ta emot den fina utmärkelsen.

Det är med stor glädje och stolthet som Skillebyholm tar emot priset och särskilt glada är vi för den fina motiveringen från juryn:

”Ett utbildningscentrum och en kreativ mötesplats som med många års erfarenhet av biodynamisk odling och hållbar utveckling för kunskapen vidare in i framtiden. Den årliga höstmarknaden är ett evenemang som med kvalitet och hållbarhetsprofil lockar ett stort antal besökare till Södertälje Kommun. ”

Skillebyholm har en lång historia inom trädgårdsutbildning och all odling på gården sker enligt den biodynamiska metoden, med kretslopptänk och helt i enlighet med ekologisk odling. Genom samarbete med Södertälje Vuxenutbildning och Campus Telge finns på Skillebyholm både VUX-utbildning och Yrkeshögskoleutbildning (YH) inom trädgård. Så snart som till våren startar ytterligare en YH-utbildning ”Entreprenör och företagare inom gröna sektorn”, en av branschen efterlängtad utbildning, som vi hoppas mycket på.

För mer information kontakta: Daniel Björklund Jonsson, 0702-930412, daniel@skillebyholm.com