Trädgårdsdesignkurs för vanliga trädgårdsägare

Kursen vänder sig till alla som är trädgårdsintresserade och vill lära sig hur man planerar och designar en snygg, ombonad och praktiskt trädgård. Man behöver inte ha några förkunskaper gällande design men det är bra om deltagaren har ett begrepp om vad trädgård innebär.

Kursledare är Helena Åhlund, välkänd trädgårdsdesigner med många meriter. Hon är författare till boken "Trädgårdsdesign för små och stora trädgårdar", har belönats med Best in Show och fick guldmedalj på trädgårdsutställningen "Sommarsalongen 2012" på Ulriksdals Slott och har även vunnit balkongutställningen Nordiska Trädgårdar. Helena är diplomerad trädgårdsdesigner, godkänd medlem i föreningen Svenska Trädgårdsdesigners och i år internationellt uppmärksammad i den tyskspråkiga coffetableboken "Garden within Walls".

Med föreläsningar och bildvisning presenteras en logisk och enkel väg för att kunna designa och rita sin  trädgård. Under hela kursen arbetar deltagarna med sin egen eller valfri trädgård och kursledaren bistår med hjälp för var och en. På kursen får deltagarna lära sig bland annat formgivning, ritningsteknik, rumsindelning, färglära, växtkunskap och att göra en trädgårdsanalys.

Kursen hålls den 23-24 mars eller den 20-21 april på "Sunlight Hotel, Conference & Spa" i Nyköping med möjlighet till övernattning och härlig avkoppling i relaxavdelningen.

Information finns på kursledaren Helena Åhlunds hemsida

www.tradgardsmakaren.com