Campingar i 360 grader

Svenska Campingpärlor fortsätter att investera i sina gäster och anläggningar. Denna gång genom att erbjuda en digital tjänst som väsentligt kommer att öka informationsgraden och skapa mervärden.
– En resa börjar redan vid köksbordet hemma. Vi lanserar därför nya visuella tjänster som kommer att ge gästen en överlägsen helhetsbild, säger Daniel Mäkinen, marknadschef på Grönklittsgruppen.

En nyckel för att bli nöjd med sitt val av semesterboende är att kunna få snabb och tydlig information vid bokningstillfället.
– Nu kan gästen gå in och se exakt hur våra boenden ser ut, både in- och utvändigt. Med hjälp av nya kartor och bilder i 360 grader kan gästen botanisera runt i vårt utbud, på området i stort, och i varje boendealternativ. Fördelarna är många. Gästen får en helt annan överblick, kan göra egna val efter sina önskemål, och inte minst vara trygg i vad som bokats.

En intensiv campingsäsong drar nu igång. Samtidigt är det många svenska och utländska gäster som ännu funderar på var de ska tillbringa sina semesterveckor.
– Vi är först i branschen med enhetliga kartor samt att campingarna kan ses i 360 grader. I första skedet är det tre av våra anläggningar som kan erbjuda den nya tjänsten, Mora camping, Orsa camping och Ansia Resort. Flera av våra totalt nio campingar står på tur och kommer att adderas efterhand. Vi är förstås stolta över att kunna erbjuda den här servicen inför stundande högsäsong.