Orsa Rovdjurpark - dagen efter olyckan

Efter den tragiska olyckan igår, då en ung djurvårdare förolyckades, kommer här en lägesbeskrivning.

För personal och berörda handlar de närmaste dagarna om att bearbeta händelsen och ta hand om både varandra och djuren. Under de närmaste arbetsdagarna kommer djurvårdarna att arbeta i par, två och två. De har då möjlighet att stötta varandra och bearbeta den tragiska händelse som skedde under gårdagen.

Djurvårdarna inför även en extra säkerhetsåtgärd i samband med berikning av hägnen. Djuren flyttas över till djurstallarna i samband med berikningen.

Under morgonen innan öppning idag så skedde också en utökad inspektion av samtliga staket och hägn.

Aktiviteten Camp Care som genomfördes när olyckan inträffade kommer inte att bedrivas förrän utredning och analys är klara.

Parken är öppen med normala öppettider. Den del av parken som är under utredning är stängd tillsvidare.

En minnesstund för att hedra vår förolyckade arbetskamrat är planerad för samtliga inblandade inom företaget. Idag vajar samtliga flaggor på Grönklittsgruppens anläggningar på halv stång. Vi är i sorg efter gårdagens tragedi.

För frågor och upplysningar, vänligen kontakta tf VD Anders Blomquist. +460703948464