Stort jubileumsfirande – Mora Parken fyller 40 år

Den 18-26 november blir det en jubileumsvecka i nostalgins tecken, när Mora Parken firar sin stolta historia.
Ända sedan begynnelsen, 1977, har Mora Parken varit en mötesplats för människor.
Under jubileet ges en möjlighet att titta i backspegeln, och lyfta några av alla minnen, händelser och höjdpunkter som gjort anläggningen känd, bland såväl boende i Mora som besöksnäringen i stort.

Sarah Larsson är anläggningschef på Mora Parken.
– Det går att jämföra Mora Parken med en motor, en drivande kraft som skapar mervärden och energi till en hel bygd. Under 2017 kommer vi att ha närmare 550 000 besökare på vår anläggning. Många har rest från andra håll i Sverige och världen, för att kunna bo bra och ha bästa läge, nära till ett fantastiskt utbud av aktiviteter i Mora och Siljansbygden. Andra väljer att konferera hos oss, äta lunch, bowla, eller vara med på någon nöjestillställning. Och det är just detta som är storheten med Mora Parken och vår camping. Vi fungerar verkligen som ett nav för allt, med fokus på upplevelser och livskvalité. Samtidigt är detta jubileum ett avstamp mot framtiden. Mora Parken är en väldigt stolt och vital 40-åring.

Mora Parken har grävt i arkiven, med resultat att man nu återskapar några av de höjdpunkter som varit genom åren, i huvudsak på tema mat, dans, musik, nöje och idrott.
– Det blir lite grann som anläggningen fungerar idag, men på tema nostalgi, vi backar tillbaka i historien, säger Inger Rommedahl på Mora Parken.

Jubileumsveckan 18-26 november innehåller ett flertal programpunkter på tema ”gamla minnen, händelser och nostalgi”. Utöver ett gediget jubileumsprogram finns även en speciell nostalgihörna med foton och prylar genom historien.

Jubileumsprogrammet bifogas, så även en resumé av de största ögonblicken i Mora Parkens historia.

Frågor kring jubileet ställes till:
Sarah Larsson, 070–898 99 87