Alice Cooper och Fatboy på Gröna Lund

Alice Coopers skräckcirkus intar återigen Gröna Lunds tivoli på måndag den 4 juli. En storslagen scenshow väntas av skräckrockens fader som har rockat och chockat rockvärlden i fyra respektingivande decennier.

Första gången Alice Cooper spelade på Gröna Lund var i juli 1975. Sedan dess har han revolutionerat musikbranschen med sin skräckinjagande sminkning och sina storslagna scenshower där rekvisitan bland annat har bestått av reptiler, giljotiner, hängningar och teaterblod. Passionen för rock’n’rollen sägs vara oförändrad efter fyra respektingivande decennier i strålkastarljuset. Missa inte konserten den 4 juli då ytterligare ett stycke musikhistoria skrivs på Gröna Lund.

Fatboy den 5 juli

Måndagens konsert på Stora Scen följs av en spelning på Lilla Scen med det svenska rockabillybandet Fatboy på tisdag. Sedan Fatboys debutalbum släpptes 2004 har bandet turnerat flitigt i Norden och grammisnominerats i kategorin Årets grupp. Hösten 2010 släpptes deras tredje album Overdrive som tog sig in på den svenska albumlistan.

Alla sommarens konserter för 189 kr

Med Gröna Lunds entrékort Gröna Kortet har man fri entré hela säsongen, inklusive konserterna.

För information och ackreditering kontakta Tina Landelius, T.f. Informationsansvarig Gröna Lund på telefon 0765-40 44 31 eller email tina.landelius@gronalund.com.

Gröna Lund är Sveriges äldsta tivoli och ingår i temaparkskoncernen Parks and Resorts Scandinavia AB tillsammans med Kolmården, Vildmarkshotellet, Furuvik, Skara Sommarland och Aquaria Vattenmuseum. Tivolit har 30 attraktioner och sex restauranger samt ett varierat utbud av lotterier, 5-kampsspel och mat- och snackskiosker. Gröna Lund bjuder även på en mängd underhållning i form av konserter, dans, barnunderhållning mm. Tivolit har ca 1400 anställda under en säsong, nästan 1,3 miljoner besökare per år och omsätter drygt 400 miljoner kr, vilket gör tivolit till en av landets ledande besöksattraktioner.