Bryan Adams på Grönans Stora Scen

Gröna Lund går sin största konsertsommar någonsin till mötes. Under kommande säsong kommer ett 50-tal internationella och svenska storheter att uppträda på tivolits scener. Gröna Lund kan idag offentliggöra den första i en lång rad av artister och live framträdanden; den kanadensiske rockartisten Bryan Adams.

Den 9 juni kl. 20:00 kliver Bryan Adams på Gröna Lunds Stora Scen för sin enda Sverigespelning under året. Bryan Adams debuterade som soloartist 1977 och har sedan dess skördat stora framgångar i Europa med låtar som Summer of 69, Run to You och mer lågmälda ballader som Heaven och (Everything I Do) I Do It for You. Det stora genombrottet kom 1983 med albumet Cuts Like a Knife. Bryan Adams har vid tre tillfällen blivit Oscarsnominerad för sina filmkompositioner och har vunnit flera Grammypriser.

– Bryan Adams är en drömartist för oss, säger Gröna Lunds programchef Kenny Mattsson. Han har flera klassiska och oförglömliga hits och besitter dessutom den unika förmågan att dra publik över generationsgränserna.

Gröna Lunds säsong 2010 innebar ett rekord i antalet konsertbesökare. Nu väljer tivolit att utöka sitt konsertutbud för andra året i rad och spinner därmed vidare på tivolits starka tradition som konsertarrangör.

Alla sommarens konserter för 189 kr

Med Gröna Lunds entrékort Gröna Kortet har man fri entré hela säsongen, inklusive konserterna. Man har därmed möjlighet att se ett 50-tal konserter för 189 kronor, vilket innebär en kostnad om cirka 4 kr per konsert. Möjlighet att köpa Gröna Kortet till kommande säsong finns redan nu på: http://webbshop.gronalund.com/

För mer information kontakta Tina Landelius, T.f. Informationsansvarig Gröna Lund på telefon 0765-40 44 31 eller email tina.landelius@gronalund.com

För pressbilder besök Gröna Lunds Bildbank på http://bilder.gronalund.com och klicka på ”Pressbilder”.

Gröna Lund är Sveriges äldsta tivoli och ingår i temaparkskoncernen Parks & Resorts Scandinavia AB tillsammans med Kolmården, Vildmarkshotellet, Furuvik, Skara Sommarland och Aquaria Vattenmuseum. Tivolit har 32 attraktioner och sex restauranger samt ett varierat utbud av lotterier, 5-kampsspel och mat- och snackskiosker. Gröna Lund bjuder även på en mängd underhållning i form av konserter, dans, barnunderhållning mm. Tivolit har ca 1400 anställda under en säsong, nästan 1,3 miljoner besökare per år och omsätter drygt 400 miljoner kr, vilket gör tivolit till en av landets ledande besöksattraktioner.