Eric Saade på Gröna Lund

Eric Saade på Gröna Lund

Ända sedan han knep tredjeplatsen i Melodifestivalens final på Globen med hiten ”Manboy” har han varit på allas läppar. På lördag den 11 september kl. 20.00 gör Eric Saade debut med egen konsert på Gröna Lunds Stora Scen.

Han har skrivit låtar sedan han var 13 år gammal och tillbringade denna vinter med att skriva låtar till sitt album ”Masquerade” i samarbete med olika producenter och låtskrivare som Fredrik Kempe, Peter Boström, Alexander Kronlund, Dimitri Stassos, Ginni och Anton Malmberg Hård Af Segerstad. På lördag kl. 20.00 gör han debut med egen konsert på Gröna Lunds Stora Scen.

För mer information eller ackreditering kontakta Annika Troselius, Informationsansvarig Gröna Lund på telefon 0708-58 00 50 eller e-mail annika.troselius@gronalund.com.

För pressbilder besök Gröna Lunds Bildbank på http://bilder.gronalund.com och klicka på ”Pressbilder”.

Gröna Lund är Sveriges äldsta tivoli och ingår i temaparkskoncernen Parks & Resorts Scandinavia AB tillsammans med Kolmården, Vildmarkshotellet, Furuvik, Skara Sommarland, Aquaria Vattenmuseum och ABBA World. Tivolit har 32 attraktioner och sex restauranger samt ett varierat utbud av lotterier, 5-kampsspel och mat- och snackskiosker. Gröna Lund bjuder även på en mängd underhållning i form av konserter, dans, barnunderhållning mm. Tivolit har ca 1400 anställda under en säsong, har ca 1,2 miljoner besökare per år och omsätter ca 400 miljoner kr, vilket gör tivolit till en av landets ledande besöksattraktioner.