Håkan Hellström gästar Grönan

Håkan Hellström gästar Grönan

Håkan Hellström är den andra artisten Gröna Lund tillkännager inför sin stora konsertsommar. Den 9 september följer Håkan Hellström upp sin vårturné med en spelning på Gröna Lunds Stora Scen. Detta blir den enda sommarkonsert Håkan Hellström ger i Stockholm.

Spelningen på Stora Scen blir Håkan Hellströms femte officiella konsert på Gröna Lund. Håkan har dragit storpublik varje gång sedan starten 2006. Efter den kritikerrosade skivan 2 steg från Paradise och vårturnéns extrainsatta konserter talar mycket för att sommarens spelning kommer att bli minst lika välbesökt. Håkans kommande konsert på Cirkus i april sålde slut på 30 minuter.

– Efter ett uppehåll under 2010 är vi särskilt glada över att återigen kunna välkomna Håkan Hellström till Gröna Lund. Håkan klär väldigt bra i Grönan-skrud, säger tivolits programchef Kenny Mattsson.

10 år har nu passerat sedan Håkan Hellström släppte sitt debutalbum Känn ingen sorg för mig Göteborg. Sedan dess har han utvecklats till en lovordad liveartist och har belönats med bland annat Grammisar, Rockbjörnar och Taubestipendiet.

Alla sommarens konserter för 189 kr

Med Gröna Lunds entrékort Gröna Kortet har man fri entré hela säsongen, inklusive konserterna. Möjlighet att köpa Gröna Kortet till kommande säsong finns redan nu på: http://webbshop.gronalund.com/

För mer information kontakta Tina Landelius, T.f. Informationsansvarig Gröna Lund på telefon 0765-40 44 31 eller email tina.landelius@gronalund.com.

För pressbilder besök Gröna Lunds Bildbank på http://bilder.gronalund.com och klicka på ”Pressbilder”.

Gröna Lund är Sveriges äldsta tivoli och ingår i temaparkskoncernen Parks & Resorts Scandinavia AB tillsammans med Kolmården, Vildmarkshotellet, Furuvik, Skara Sommarland och Aquaria Vattenmuseum. Tivolit har 32 attraktioner och sex restauranger samt ett varierat utbud av lotterier, 5-kampsspel och mat- och snackskiosker. Gröna Lund bjuder även på en mängd underhållning i form av konserter, dans, barnunderhållning mm. Tivolit har ca 1400 anställda under en säsong, nästan 1,3 miljoner besökare per år och omsätter drygt 400 miljoner kr, vilket gör tivolit till en av landets ledande besöksattraktioner.