Magnus Berntsson blir ny ordförande i regionfullmäktige

Pressmeddelande   •   Feb 14, 2017 09:30 CET

GrönBlå Samverkan föreslår att Magnus Berntsson (KD) går in som ordförande i regionfullmäktige. Beslutet fattas slutligt i samband med att fullmäktige sammanträder 4 april. Han kommer att efterträda Joakim Larsson (MP) som nyligen blivit utsedd till att arbeta för Statsrådsberedningen på Regeringskansliet.

Magnus Berntsson är 43 år gammal, bor i Göteborg och har hittills under nuvarande mandatperiod bland annat innehaft posten som andre vice ordförande i regionfullmäktige. Han har ingått i fullmäktige sedan Västra Götalandsregionen bildades 1998.

– Förhandlingarna i regionfullmäktige har letts på ett framgångsrikt sätt och jag ser fram emot att fortsätta detta arbete. Att i rollen som ordförande få representera Västra Götalandsregionen i olika sammanhang är naturligtvis oerhört spännande, säger Magnus Berntsson (KD).

– Det har varit mycket hedersamt att få möjligheten att verka som ordförande för Västra Götalandsregionen. Jag känner efter vårt arbete tillsammans i regionfullmäktiges presidium ett stort förtroende för Magnus Berntsson som min efterträdare, säger Joakim Larsson (MP).

Kommentarer:

Magnus Berntsson (KD), 0707-14 47 39