De nominerade till Signumpriset 2017 är…

Pressmeddelande   •   Nov 10, 2016 16:30 CET

Signumpriset uppmärksammar varje år det nordiska företag som utmärker sig i sitt långsiktiga arbete med att vårda och förvalta sitt varumärke. De nominerade för årets varumärkespris är En Svensk Klassiker, IsaDora, Pippi Långstrump och Systembolaget. Signumpriset är instiftat av Groth & Co.

Under de 22 år som Signumpriset har delats ut har en stor mängd varumärkesarbete hårdgranskats av juryn, och 22 nordiska företags valts ut som vinnare för utmärkt varumärkesvård. Dessa tidigare vinnare är: Svenskt Tenn, Lantmännen, Icehotel, Hästens, Gröna Lund, Indiska, Findus, Fjällräven, Marimekko, Löfbergs Lila, ICA, Tetra Pak, Svenska Dagbladet, Absolut, Atlas Copco, Flygt, Carlsberg, Bang & Olufsen, Statoil, AGA, Ramlösa och Volvo.

Dessa fyra nominerade företag verkar inom olika branscher, men gemensamt för dem är att de arbetar strategiskt och långsiktigt med sina respektive varumärken.

I år har juryn några starka varumärken inom helt skilda branscher med olika förutsättningar och det betyder skilda sätt att använda varumärkena, men gemensamt är att de uppenbarligen är aktiva och medvetna i sitt arbete med varumärket som konkurrensmedel. Det blir en härlig utmaning för juryn att bedöma och hitta den som är allra bäst utifrån bedömningskriterierna, säger Christer Löfgren, juryns sekreterare tillika chefredaktör på BrandNews.

2017 års vinnare utses på Varumärkesdagen den 19 januari 2017.

Mer information om Varumärkesdagen finns på www.varumarkesdagen.se

Om Groth & Co

Groth & Co har skapat och optimerat immaterialrätt sedan 1869 vilket gör oss till Skandinaviens äldsta företag inom branschen. Då var vi en patentbyrå. Idag är vi en modern IP-byrå som erbjuder personlig rådgivning inom samtliga områden. Vi har experter inom patent, varumärken, design, domännamn, upphovsrätt, tvist & process, bevakning, namnskapande med mera. Genom att löpande utveckla nya tjänster strävar vi efter och bidrar till att stärka våra kunders position.

Med vår erfarenhet och expertkompetens i kombination med affärsmannaskap integrerar vi immaterialrätten som en naturlig del i kundens verksamhet.

Tack vare en stor mångfald hos vår personal erbjuder vi rådgivning på 16 modersmål. Våra internationella medarbetare bidrar till att överbrygga kulturskillnader vid internationella affärer.

Vi arbetar från vårt huvudkontor i centrala Stockholm, regionala kontor i Malmö och Uppsala samt från kontor i Spanien, Tyskland och Kina. Som kund till oss får du även tillgång till vårt globala nätverk av samarbetspartner.