De nominerade till Signumpriset 2019 är…

Signumpriset uppmärksammar varje år det nordiska företag som utmärker sig i sitt långsiktiga arbete med att vårda och förvalta sitt varumärke. De nominerade för årets varumärkespris är AniCura, Barnängen, Com Hem, Moderna Museet, Perstorp, Polarn O. Pyret, Svensk Fastighetsförmedling samt Vitamin Well!

Signumpriset är instiftat av Groth & Co. Under de år som priset har delats ut har en stor mängd varumärkesarbeten hårdgranskats av juryn, och 24 nordiska företags varumärken valts ut som vinnare för utmärkt varumärkesvård. Dessa tidigare vinnare är: HSB, Pippi Långstrump, Svenskt Tenn, Lantmännen, Icehotel, Hästens, Gröna Lund, Indiska, Findus, Fjällräven, Marimekko, Löfbergs Lila, ICA, Tetra Pak, Svenska Dagbladet, Absolut, Atlas Copco, ITT Flygt, Carlsberg, Bang & Olufsen, Statoil, AGA, Ramlösa och Volvo.

När priset nu delas ut före 25:e gången är nedan åtta varumärken nominerade som verkar inom olika branscher, men gemensamt för dem är att företagen arbetar strategiskt och långsiktigt med sina respektive varumärken.

- Ett år som verkligen visar det speciella med SIGNUMPRISET, att det går att jämföra väsensskilda verksamheters byggande och vårdande av varumärken. Oavsett om det handlar om webbhandel, klassiska konsumentprodukter, B2B eller skilda former av tjänster så är varumärket centralt – och därmed även hur man jobbar med sina varumärken. Det blir en grannlaga uppgift för juryn att hitta en vinnare i det här starka startfältet, säger Christer Löfgren, juryns sekreterare tillika chefredaktör på BrandNews.

2019 års vinnare utses på Varumärkesdagen den 24 januari 2019.
Mer information om Varumärkesdagen® finns på www.varumarkesdagen.se
Mer information om Signumpriset® och tidigare vinnare finns på www.signumpriset.se

• Finans

Om Groth & Co

Groth & Co erbjuder affärsmässig rådgivning kring immaterialrätt. Vi har experter inom patent, varumärken, design, domännamn, upphovsrätt, tvist & process, bevakning, namnskapande med mera. Tillsammans med våra kunder arbetar vi strategiskt för att skapa konkurrensfördelar genom immaterialrätt.

Vi strävar efter att med vår erfarenhet och expertkompetens kring immaterialrätt, i kombination med förståelse för kundens affär, stärka, utveckla och förbättra våra kunders verksamhet. Målet med vårt arbete är att stärka våra kunders position och öka bolagets värde.

Tack vare stor mångfald hos vår personal erbjuder vi rådgivning på 16 modersmål. Våra internationella medarbetare bidrar till att överbrygga kulturskillnader vid internationella affärer. Vi har bland annat medarbetare som är födda i Kina, Indien, Japan och Sydkorea. Som kund till oss får du även tillgång till vårt globala nätverk av samarbetspartner.

Vi har arbetat med immaterialrätt sedan 1869 vilket gör oss till Skandinaviens första rådgivare inom området. Vår långa resa har tagit oss från den svenska industrialiseringen med innovationer som dynamiten, skiftnyckeln och separatorn, till dagens dynamiska näringsliv präglat av innovation, globalisering och digitalisering.

Lena L Fredriksson

Presskontakt Marketing Assistant Marknadsföring och extern kommunikation +46 8 729 91 15

Mats Lundberg

Presskontakt Managing Director, Chef för varumärkes- och juridikavdelningen Varumärken och juridik +46 8 729 91 52