Groth & Co förstärker processteamet – rekryterar advokaten Karin Crafoord

Advokaten Karin Crafoord rekryteras till immaterialrättsrådgivarna Groth & Co. Rekryteringen är en del i satsningen att förstärka företagets kompetens kring tvister och processer inom immaterialrätt. Karin Crafoord kommer närmast från Advokatfirman Lindahl.

Groth & Co gör en strategisk rekrytering av den välmeriterade processjuristen Karin Crafoord. Rekryteringen är en del i en större satsning Groth & Co gör för att förstärka sitt erbjudande inom tvist och process.

- Att agera juridiskt ombud och tekniskt biträde vid immaterialrättstvister har vi gjort i många år. Nu möter vi upp en tydlig trend på marknaden där kunder i större utsträckning efterfrågar kombinationen av spetskompetens inom olika immaterialrättsområden och expertis inom processföring. Rekryteringen av en så rutinerad processjurist som Karin stärker vårt befintliga erbjudande att hjälpa kunder med tvister inom varumärken, patent, design och upphovsrätt. Karin ansluter vårt befintliga processteam och kommer arbeta i nära samarbete med våra patentingenjörer och varumärkesjurister, säger Mats Lundberg VD på Groth & Co.

Karin Crafoord har mångårig erfarenhet av tvistlösning och processer, bland annat inom immaterialrättsområden som varumärken, patent, design, upphovsrätt samt media- och marknadsrätt. Hon har uppträtt som ombud i ett stort antal svenska och internationella processer och hennes erfarenhet inkluderar tvistelösning i många olika branscher, bl.a. IT, medicinteknik, sport, media, verkstadsindustri och skeppsbyggnad. Karin har även processvana från tjänstgöring vid både hovrätt och tingsrätt.

- Jag ser det som en rolig och inspirerande utmaning att vara med och utveckla ett processteam med inriktning på immaterialrättstvister. Groth & Co har ett väldigt bra renommé inom immaterialrättsområdet så jag ser stor potential i att kombinera Groth & Co:s expertis med min kompetens inom processjuridik. Tidigare har jag arbetat mer generellt med tvister, men nu ser jag fram emot att nischa mig inom immaterialrätt som är det rättsområde som ligger mig varmast om hjärtat, säger Karin Crafoord.

Karin Crafoord började på Groth & Co den 16 januari och arbetar från huvudkontoret i Stockholm.

För mer information:

Karin Crafoord, Groth & Co, 08 729 91 64, karin.crafoord@groth.eu
Mats Lundberg, VD, Groth & Co, 08 729 91 52, mats.lundberg@groth.eu
Viktor Backemar, marknadschef, Groth & Co, 08 729 91 38, viktor.backemar@groth.eu