Upplev Zimbabwe med Plan Sverige i exklusivt framtagen resa för Groupons medlemmar

Idag den 31 januari startar Groupons kampanj med Plan Sverige där medlemmar ges möjligheten att följa med Plan på en spännande resa ner till Zimbabwe, dit inga andra arrangörer kan ta dig. Samtidigt samlar vi in pengar till ett av deras viktiga projekt – att bygga en ny förskola.

Under åtta dagar får de som reser möjlighet att uppleva Zimbabwe på ett sätt som få andra har chans till. Genom att åka med Plan kommer man landet, den häpnadsväckande naturen och den färgrika kulturen in på skinnet samtidigt som resenärerna får tid att engagera sig i utvecklingsprojekten som drivs av Plan på plats. Under resans gång besöks även några av landets främsta och mest välkända sevärdheter som Victoriafallen och landets största och djurrikaste nationalpark Hwange för safari.

- Vi är mycket glada över samarbetet med Groupon och för möjligheten att sprida kunskap om vårt arbete. Med lång erfarenhet av gruppresor vet vi att det är en alldeles speciell känsla att vara på plats och möta lokalbefolkningen samt att med egna ögon få se de projekt som Plan bedriver. Nu erbjuder vi en unik resa till Zimbabwe, och Groupons medlemmar är de första som får chansen, säger Åsa Malmqvist, projektledare för resor på Plan Sverige.

Plans projekt i Zimbabwe
Ett av de projekt som besöks under resan är Early Childhood Care and Development i Kwekwe.  Projektet handlar om att ge alla barn i Zimbabwe mellan 3-6 år, oavsett bakgrund, möjlighet att få gå i förskolan. Skolgången är tyvärr inte självklar för alla; dålig ekonomi, bristande infrastruktur och brist på utbildade lärare är några av orsakerna. Även det faktum att skolorna inte lever upp till den standard som anses dräglig.

Genom Groupon Grässtrån samlar vi in pengar för att kunna öppna en ny förskola på plats och därmed ge fler barn möjlighet till en lekfull utbildning.

Ge ditt bidrag till insamlingen och läs mer om resan.